Het water in mijn 1mtr bak stond op 29 graden toen ik boven kwam ,dus ik schrok mij wilt en heb snel een paar pc ventilatortjes (12V)aan elkaar gezet en een trafo van 12 volt en die laten loeien en de plafond ventilator ook aangezet het water temp. liep langzaam naar de 25,6 graden de 1.50mtr bak in de woonkamer (beneden) was ook veel te hoog 28,7 gr. ,ik had nog 1 pc ventilatortje over en die ook op het wateroppervlak gezet de airco aan en plafond vent. aan en de temp. liep ook langzaam terug naar 24,3 gr. maar nu ben ik gewaarschuwd VOOR dat het erg warm/heet word doe ik de vent. en de airco eerder aan en boven 1mtr bak gaat sowieso eerder op de luchtkoeling de visjes hebben het allemaal overleeft ook de blauwoogjes die had ik NET voor de warmte overgezet naar de 1.50 mtr bak dus blauwoogjes zijn volgens mij GEEN zwakke visjes .
Ik heb wel de 1.50 bak het voorste gedeelte van de (licht)kap er afgehaald en een stuk gaas van een hordeur er voor in de plaats gedaan want anders heb ik de kans dat mijn visjes gaan springen ,dus dat gaas moet ik nu op maat knippen en met hier en daar een stukje pees het kunststofgaas spannen en vast zetten .
Nu even kijken of ik mijn pc kan opblazen dan heb ik weer een vennetje er bij
nee geintje ,ik ga op pad voor een oude pc een weggooi app.