Lampen uit bij erg warm weer

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Re: Lampen uit bij erg warm weer

Bericht door emeraldking »

Maar om terug te komen op de hoge temperaturen...

In mijn buitenbakken zijn de temperaturen wel een stuk hoger opgelopen. Ondanks dat zwemmen de vissen wel gewoon vrolijk door.
Zit wel verschillen in temperaturen in de verscheidene bakken buiten.

Laagst gemeten watertemperatuur deze week: 32°C
Hoogst gemeten watertemperatuur deze week: 40°C

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Dat is fijn om te horen, Stan, dat zowel je dieren als je planten het goed doen met deze temperaturen. Dat stelt me een beetje gerust.

Vandaag geen nieuwe uitval bij de garnalen gespot. De vissen zwemmen nog steeds gewoon vrolijk rond zonder lucht te happen en hoewel er een aantal garnalen helemaal stil zitten, zie ik er ook nog zat aan het werk. Ik denk dus dat het merendeel het wel gaat redden. En als het goed is hebben we buiten nu het ergste gehad, dus hopelijk is tegen het eind van de komende week de ergste warmte mijn huis uit. Duurt altijd even bij mij.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Kreek
1000+
1000+

Bericht door Kreek »

Blij dat er toch garnalen zijn die het redde, Karin! Ik heb een ventilator op mijn bak geplaatst. Foto staat in mijn album. Temp verlaagd niet, Maar temperatuur blijft redelijk rond de 27 steken.

fenna
200-400
200-400

Bericht door fenna »

hier blijven de lampen gewoon branden....
De kamer temperatuur schommelde dagenlang tussen de 29 en 31 graden. De aquaria zijn nog steeds niet warmer dan normaal (25-26 graden) en de bewoners zijn ook normaal actief.
Daarbij moet ik wel zeggen dat geen van de bakken aan de bovenkant is afgesloten.

Fenna

emeraldking Overijssel
400-600
400-600

Bericht door emeraldking »

Het merendeel aan binnenbakken bij mij zijn aan de bovenkant ook niet afgesloten, Fenna...
Devoted aquarist ever since early 1970's...

Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Mijn bak is ook niet afgesloten aan de bovenkant, er ligt een glasplaat op met een gat erin om hem er af te halen en aan de zijkanten bovenop sluit hij ook niet af. Maar ik merk wel verschil met de plaat erop en de plaat eraf.
Zo, hier in de kamer is de temperatuur nu gezakt naar de 26,5 graden, het water is nu 28 dus dat gaat heel langzaam ook wel iets omlaag nu. Ben ik blij mee!
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Gelukkig maar!

ijsselmeer
200-400
200-400

Bericht door ijsselmeer »

Het water in mijn 1mtr bak stond op 29 graden toen ik boven kwam ,dus ik schrok mij wilt en heb snel een paar pc ventilatortjes (12V)aan elkaar gezet en een trafo van 12 volt en die laten loeien en de plafond ventilator ook aangezet het water temp. liep langzaam naar de 25,6 graden de 1.50mtr bak in de woonkamer (beneden) was ook veel te hoog 28,7 gr. ,ik had nog 1 pc ventilatortje over en die ook op het wateroppervlak gezet de airco aan en plafond vent. aan en de temp. liep ook langzaam terug naar 24,3 gr. maar nu ben ik gewaarschuwd VOOR dat het erg warm/heet word doe ik de vent. en de airco eerder aan en boven 1mtr bak gaat sowieso eerder op de luchtkoeling de visjes hebben het allemaal overleeft ook de blauwoogjes die had ik NET voor de warmte overgezet naar de 1.50 mtr bak dus blauwoogjes zijn volgens mij GEEN zwakke visjes .

Ik heb wel de 1.50 bak het voorste gedeelte van de (licht)kap er afgehaald en een stuk gaas van een hordeur er voor in de plaats gedaan want anders heb ik de kans dat mijn visjes gaan springen ,dus dat gaas moet ik nu op maat knippen en met hier en daar een stukje pees het kunststofgaas spannen en vast zetten .

Nu even kijken of ik mijn pc kan opblazen dan heb ik weer een vennetje er bij :D

nee geintje ,ik ga op pad voor een oude pc een weggooi app.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Die ventilatortjes kun je ook kopen bij bijv. conrad.nl heb je nog keuze ook.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

FreekDekker Noord-Holland
0-200
0-200

Bericht door FreekDekker »

Hallo,
ik zou de lampen wat minder doen en de kap open laten. Ventilator erboven helpt ook. Of.................airco kopen voor in de kamer. dat heb ij en is zooo lekker nu. :D :D

Freek

ijsselmeer
200-400
200-400

Bericht door ijsselmeer »

Ja klopt Kevin,maar ik kwam elke week in Breda op het industrieterrein daar zat/zit een klant van ons bedrijf en die slopen(demonteren) pc`s vandaar dat ik er nu een stelletje hebt van 12v/24v/220v dus kan ik blowen met dat spul voor mijn bak.
EN goedkoper kan niet toch?
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Beter dan gratis bestaat niet nee.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand