We hebben toch besloten om binnenkort de superfish qubiq 60 aan te schaffen. We vinden deze bak qua design gewoon het mooist maar is ook de enige die qua afmetingen op dit moment in huis past.
We willen graag wat hulp met inrichten hebben zodat we een goede start gaan maken.
Het huidige aquarium is een superfish wave 15 met als bodem grint. We hebben 1 rotsblok en een beeldje (fles met visje erin).
We hebben op dit moment 5 waterplanten erin staan: waterpest, pogostemon heldere, ludwigia sp. Mini red, hydrotherapie polysperma, andere plantje is helaas onbekend qua naam.
Op dit moment zwemmen er: 4 guppen, 5 garnalen en een algeneter in.
Mijn vraag is, hoe ga ik de nieuwe bak inrichten en aanpakken.
Bodem: kan ik het huidige grint gebruiken of beter nieuwe kopen? Indien nieuwe kan ik later het huidige grint er dan bijgooien? Wel of geen voedingsbodem?
Filter: hoor veel tegenstrijdigheden over het filter. Heb gezien dat je de bak waarin het filter zou moeten eruit gehaald kan worden, dus evt ander filter zou ik erin kunnen plaatsen.
Dierbestand: wat zou ik er evt nog bij kunnen plaatsen of zou ik beter iets kunnen veranderen?
We zijn echt beginnend, kunnen niet veel groter maar misschien in de toekomst wel. Dus graag hulp en adviezen zodat we zo goed mogelijk voor onze visjes e.d. kunnen zorgen. Indien mogelijk zo makkelijk mogelijk onderhoud etc, wil er best tijd in steken (doe ik nu ook, vind het erg leuk) maar ben echt een beginner en wil nog niet het moeilijkste van moeilijkste