Welkom hier, Jeroen
Sterven al je planten af of alleen deze?
Ik weet niet welke soort dit is, maar de meeste soorten waterplanten zijn eigenlijk moerasplanten. Vaak worden ze boven water gekweekt, en als je ze dan onder water plaatst moeten ze zich helemaal aan passen aan het leven onder water. Daardoor verliezen ze vaak hun blad binnen de eerste paar weken, en daarna gaan ze nieuw blad aanmaken dat wel gewoon blijft. Meestal duurt dit hele proces een week of 6 vanaf het moment dat ze beginnen met het verliezen van hun bladeren tot ze weer nieuwe gaan aanmaken.
Ik weet niet of dat ook voor deze plant geld, want ik weet niet wat voor plant het is. Maar het kan inderdaad ook zijn wat Fenna al zegt, dat het een ernstig tekort aan voedingsstoffen is. Daarom zou ik je aanraden, zorg dat je voedingsstoffen goed op orde zijn, en dan kan je het beste even afwachten of ze vanzelf weer bladeren aan gaan maken.
Voedingsstoffen kan je op orde krijgen door gewoon plantenvoeding toe te voegen, bijvoorbeeld Profito van Easylife, en daarnaast kan je je waterwaardes even op (laten) meten zodat je weet of er ook nog een tekort zit in je de andere voedingsstoffen, zoals de Co2, je nitraat en je fosfaat. Als je de waardes daarvan hier plaatst, dan kunnen wij je meer vertellen als je het zelf niet goed weet