Ik kom hier voor het eerst en ik vond de meeste posts die ik gezien heb zo behulpzaam dat ik dacht, hier kan men mij vast wel antwoord geven op mijn vraag
Ik heb een Platy in mijn Aquarium die zwanger is. Hij is flink dik.
1 andere Platy blijft vaak bij haar in de buurt en 1 zit zelfs achter haar aan.
Ik heb begrepen dat dit vaak betekent dat het redelijk in de richting komt van het gebeuren.
Waar ik me alleen een beetje zorgen om maak is het volgende.
Het ziet er naar uit dat de zwangere platy veel moeite heeft om zich zwemmende te houden en zwemt ze heel erg met haar neus omhoog. Nou is ze natuurlijk vrij dik en kan ik me er nog iets bij voorstellen dat het een hele klus is om dat allemaal in beweging te houden
Maar ze zwemt ook een beetje scheef en ze zwemt niet meer helemaal mooi recht. Haar lichaam is een beetje gekromd. Het ziet er een beetje uit als een ( - teken.
Daarnaast is het ook nog zo dat aan de achterkant van haar buik (net voor de zwarte plek op de staartvin) steken aan 1 kant de schubben een beetje uit. Het gaat dan om een stuk of 6 schubben.
Vandaag heeft ze ook een beetje de neiging om op de grond te gaan liggen en steeds op dezelfde plek...
Nu de logische vraag, is dit alles normaal of is er meer aan de hand?
Verder heb ik nog een paar tijgerbarbeeltjes, neontetraatjes, een rode dwergkreeft en 2 gele algeneters (waarvan 1 hele kleine) in de bak zitten. Is daar mee te leven of zijn de jongen dan (als je het op zijn beloop zou laten) binnen de kortste keren opgegeten. Er zitten een aantal planten in de bak.
Super bedankt alvast