easy life vloeibaar filtermedium

Wildcaught Heckel
0-200
0-200

Re:

Bericht door Wildcaught Heckel »

Airwin schreef:en dan? plakt het overal aan vast ofzo?

Zou dit spul goed te gebruiken zijn als toevoeging bij nieuwe vissen? of hebben jullie daar iets anders voor? Voor de stress en eventuele bacterien?

Als ik het zo lees doet het spul van easylife wel meer dan alleen iets met zware metalen.
Zoals al eerder te lezen was, heb ik nog nooit meegemaakt dat het ergens op neerslaat na toediening.
En ja, het doet een hoop meer dan zware metalen verwijderen, dit was dan ook een kleine opsomming van een paar vd effecten van VFM. :roll:
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Het is zeoliet gruis wat wel degelijk neerslaat in je bak

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Geen idee waar het dan verdwijnt, maar ik heb geen last van neerslag!
Althans niet zichtbaar.
En volgens mij is VFM niet alleen maar zeoliet, maar daar hebben we het al eens overgehad in een ander topic meen ik.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Wildcaught Heckel
0-200
0-200

Re:

Discuskwekerij Bèrrege schreef:Het is zeoliet gruis wat wel degelijk neerslaat in je bak
Dus je beweert dat het ook bij mij gewoon neerslaat ?
Ik kan je bij deze zeggen dat dit niet het geval is, zoals ook bij andere mensen al gebleken. :P
Maybe is er iets met jou water waardoor het bind met een bepaalde stof en dit tezamen neerslaat ? :roll:
En idd Easylife is meer als alleen gemalen Zeoliet, maar die discussie gaan we hier niet beginnen :roll:

Rob Bosman

Re: Re:

Bericht door Rob Bosman »

Wildcaught Heckel schreef:
Discuskwekerij Bèrrege schreef:Het is zeoliet gruis wat wel degelijk neerslaat in je bak
Dus je beweert dat het ook bij mij gewoon neerslaat ?
Ik kan je bij deze zeggen dat dit niet het geval is, zoals ook bij andere mensen al gebleken. :P
Maybe is er iets met jou water waardoor het bind met een bepaalde stof en dit tezamen neerslaat ? :roll:
En idd Easylife is meer als alleen gemalen Zeoliet, maar die discussie gaan we hier niet beginnen :roll:
Dus jij beweerd dat als je steen tot gruis maalt en in een flesje met vloeistofstopt dat uitstrooid in een bak met schoonwater zonderbodembedekking je dan niets ervan terug ziet op de bodem. Ik kan je verzekeren dat het wel zo is.
BTW uit eigen ervaring in een kweekbak.
Trouwens je moet maar is goed kijken wat er onder in dat flesje zit. En mijn water wat uit de kraan komt is hier puik in orde.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re:

Bericht door Kevin »

Discuskwekerij Bèrrege schreef:Dit goedje is gemalen zeoliet en zeoliet is grijzigwit van kleur je moet heel goed schudden en dan in je bak doen en dan krijg je een witte stofwolk in je bak dat is puur dat gemalen gruis.
Kijk van de site van easy-life
STAP 3 : OPHELDERINGSTIJDEN

Easy-Life vloeibaar filtermedium is een krachtig produkt. De werking is zelfs zichtbaar. Hoe meer verontreinigingen in het water aanwezig zijn, des te langer de troebelheid duurt. Zodoende geeft de duur dat het water troebel blijft een goede indicatie van de waterkwaliteit. Deze troebelheid kan dus geen kwaad en verdwijnt vanzelf.

Normale ophelderingstijden in zoetwater aquaria bedragen 4 - 16 uur. Bij zwaar verontreinigde aquaria kan deze ophelderingstijd oplopen tot 48 - 72 uur.
Kan niks vinden over neerslag,maar die ervaring heb ik ook hoor. Idd zeker in kweekbakken is het duidelijk te merken, in een ingericht aquarium is dat bijna niet zichtbaar. En vergeet niet dat een hoop natuurlijk ook in je filter terecht komt, als het ophelderen al 4 uur duurdt dan heb je je aqua wel een keer rond gepompt.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

ja nou, het is wel zo dat het grijze poeder uiteindelijk neerslaat. Het hangt af van je bodem of je het wel of niet ziet natuurlijk. Op zwart grind is het duidelijker te zien dan op rivierzand. Maar ook op planten blijft het liggen. Maar een groot deel word in het filter opgenomen, en dat zie je dan als je je sponsjes uitknijpt. In plaats van bruin water heb je dan grijs-bruin water... Het klopt dat het soms langer zichtbaar blijft dan andere keren.

Ik vind het ook wel een spectaculair gezicht hoor... alsof er iemand een dikke sigaar heeft opgestoken..
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Zoals ik al zei, als het neerslaat is dit niet bij zichtbaar, niet op planten en niet op zwart grind wat ik hier en daar heb liggen.
Misschien als je het in een glas doet waar geen vissen is zitten of filtering plaats vind, dat het dan inderdaad een laagje gaat geven.
En zoals ik al eerder zei, VFM is naar mijn idee niet alleen maar zeoliet of een mengeling van verschillende zoorten zeoliet.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Wildcaught Heckel
0-200
0-200

Re: Re:

Discuskwekerij Bèrrege schreef:
Dus jij beweerd dat als je steen tot gruis maalt en in een flesje met vloeistof stopt dat uitstrooid in een bak met schoonwater zonderbodembedekking je dan niets ervan terug ziet op de bodem. Ik kan je verzekeren dat het wel zo is..
Wat jij hierboven zegt heb ik nooit beweerd, daar kom jij nu ineens mee aan.
Ik zeg dat Easylife VFM in mijn bak geen neerslag geeft, iig niet zover voor mij zichtbaar is, zowel op de bodem als op de planten.

Discuskwekerij Bèrrege schreef: Trouwens je moet maar is goed kijken wat er onder in dat flesje zit. En mijn water wat uit de kraan komt is hier puik in orde.
Ik weet dat er een "poeder" in het flesje onderin ligt, maar na flink schudden zit dit door heel de vloeistof en dit kan volgens mij weer binden met stoffen in het water, en dat als neerslag neerslaan in de bak, ik heb dit nog niet zien gebeuren bij mij.
Iig dit een een beetje nutteloze discussie aan het worden, ieder zo ze eigen ervaringen en ideeën wat er is Easylife zit.
Bij mij werkt het prima als ik het nodig heb, en dit is dan ook precies wat ik ervan verwacht.

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

Maar mijn vraag in eerste instantie was dat je tijdens een medicatie kuur zeoliet en kool uit het filter gehaald wordt .
Dus ik vroeg me af hoe het zit met dit spul .

Daarna zag ik dat easylife ook een medicatie preparaat heeft
Easy Life Multicura,Antispot en vroeg mij af of hier iets over in de bijsluiter staat.
Op de website staat :

Gebruiksaanwijzing: Schudden voor gebruik! UV-lamp en oxidator uitzetten. Actief kool, kunsthars en eventueel andere aanwezige adsorberende materialen verwijderen uit het filter. Tijdens de behandeling goed blijven beluchten.

In zware gevallen mag er op de eerste dag een dubbele dosering (80 druppels per 50 liter aquariumwater) gebruikt worden. Absoluut veilig voor het biologisch filter. Niet toxisch, zelfs niet bij de aangegeven overdosering.

Na afloop van de behandeling het water verversen. Het aquarium kan daarna met een dubbele dosering Easy-Life Vloeibaar Filtermedium behandeld worden om de produktresten te verwijderen. De waterkwaliteit wordt hierdoor sterk verbeterd en de vissen herstellen bijzonder snel.

dus tja je gebruikt iets in je aquarium wat je daarna weer gaat gebruiken om de medicatie weg te halen vaag verhaal.

Ik denk dat alleen meneer easylife hier een correct antwoord op kan geven en die zal zijn geheim niet snel prijsgeven lijkt mij :D
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Wildcaught Heckel
0-200
0-200

Re: easy life vloeibaar filtermedium

Airwin schreef:dus tja je gebruikt iets in je aquarium wat je daarna weer gaat gebruiken om de medicatie weg te halen vaag verhaal.
Je begrijpt even iets verkeerd in dit verhaal, de multicura waar jij over praat is een medicijn.
De Easylife VFM oftewel vloeibaar filter medium, is een waterverbeteraar en dit moet je dan ook toepassen
nadat je hebt gekuurd met het bovenstaande medicijn.
Dus het gaat om 2 verschillende producten, wel beide van het merk Easylife.

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Je hebt als medicijn ook eSHA200 en Exit van een andere aanbieder, ter voorkoming van de meeste enge ziekte's die in een aquarium kunnen voorkomen. Ze schijnen tesamen meer dan 20 van die enge ziekte's te kunnen aanpakken. 8) :? :roll: :shock: :D
Beiden, Iesielijf en eShA200 hebben nog net niet in hun bijsluiter staan, dat het misschien ook zweetvoeten kan behandelen.
Sera heeft ook nog zo'n productlijn in de aanbieding, en Tetra loopt ook met alle marktaanbieders mee.
Nog genoeg stof dus om over te koeterwalen.

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

super maar ook dat was mijn vraag niet .
echter ik heb het al gevonden .

Gebruik bij medicijnen

Gebruik Easy-Life niet tegelijkertijd met medicatie omdat het (gedeeltelijk) de werking van het medicijn teniet zal doen. In gevallen waarbij Easy-Life reeds aan het water was toegevoegd : Ververs circa de helft van het water Voeg het medicijn toe.
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Herman
200-400
200-400

Re:

Bericht door Herman »

Airwin schreef:Zou dit spul goed te gebruiken zijn als toevoeging bij nieuwe vissen? of hebben jullie daar iets anders voor? Voor de stress en eventuele bacterien?
Mijn antwoord benaderde meer, deze door jou gestelde vraag denk ik en ook de hierboven gestelde vragen? :D

Bij toediening van medicatie worden alle middelen die niets met medicatie van doen hebben, of zelfs schadelijk kunnen zijn verwijderd of uitgeschakelt.

Silvia

Bericht door Silvia »

Wie weet of mijn actieve kool kan blijven zitten als ik Easy Life FM gebruikt.

Staat niet echt in de gebruiksaanwijzing. Ik vermoed het haast wel aangezien het 100% natuurlijk is allemaal.
Maar even jullie mening svp. :lol:

DOSERING & GEBRUIK

Produktaanbod, dosering en gebruik

STAP 1 : BEPAAL DE GEWENSTE DOSERING

De normaal dosering bedraagt : 10 ml per 30 liter water
•Easy-Life voor de eerste keer gebruiken : normale dosering op de gehele waterinhoud

•Voor onderhoud : maandelijks een halve tot hele dosering op de gehele waterinhoud

•Bij waterverversingen : normale dosering voor de hoeveelheid water dat nieuw is toegevoegd

•Bij problemen : 2- tot 3-voudige dosering op de gehele waterinhoud (zie ook daarvoor :Tips)

STAP 2 : GOED SCHUDDEN EN DIREKT TOEVOEGEN - filters?

Schud de fles zeer goed en voeg het produkt meteen aan het water toe.
Filters, eiwitafschuimers, ozon- of uv-apparatuur e.d. kunnen gewoon aanblijven.

STAP 3 : OPHELDERINGSTIJDEN

Easy-Life vloeibaar filtermedium is een krachtig produkt. De werking is zelfs zichtbaar. Hoe meer verontreinigingen in het water aanwezig zijn, des te langer de troebelheid duurt. Zodoende geeft de duur dat het water troebel blijft een goede indicatie van de waterkwaliteit. Deze troebelheid kan dus geen kwaad en verdwijnt vanzelf.

Normale ophelderingstijden in zoetwater aquaria bedragen 4 - 16 uur. Bij zwaar verontreinigde aquaria kan deze ophelderingstijd oplopen tot 48 - 72 uur.