easy life vloeibaar filtermedium
-
Airwin
Onderwerp auteur - 200-400

easy life vloeibaar filtermedium
Er is over dit middeltje al een hoop te vinden op internet
als ik het goed begrijp is het iets van vloeibare zeoliet en slaat het neer op alles in je aquarium.
Weet iemand hoe het zit als je een vis een medicatie kuur wil geven en deze vis zwemt in een aquarium met het filtermedium zit dat dan ook aan de vis?
want het wordt toch aanbevolen als je zeoliet of kool in het filter hebt zitten ( de korrels) eruit te halen?
als ik het goed begrijp is het iets van vloeibare zeoliet en slaat het neer op alles in je aquarium.
Weet iemand hoe het zit als je een vis een medicatie kuur wil geven en deze vis zwemt in een aquarium met het filtermedium zit dat dan ook aan de vis?
want het wordt toch aanbevolen als je zeoliet of kool in het filter hebt zitten ( de korrels) eruit te halen?
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Re: easy life vloeibaar filtermedium
Inderdaad is het aanbevolen om dan tijdelijk even geen easylife toe te voegen omdat er een grote kans bestaat dat er veel van je medicijn verdwijnt voor het de vis kan helpen.
Op de vis zelf zal het niet blijven hangen lijkt me, maar ze zwemmen in het water dus midden tussen de easylife.
Op de vis zelf zal het niet blijven hangen lijkt me, maar ze zwemmen in het water dus midden tussen de easylife.
-
Rob Bosman
-
Anonymous
Doe nog maar een
of
Dat gaat natuurlijk niet over hetzelfde bedrijf.
http://www.easylife.nl
Dat gaat natuurlijk niet over hetzelfde bedrijf.
Deze zocht je welEasy Life belegde volgens eigen zeggen in Life Settlements, ofwel levensverzekeringen, in Amerika. Het bedrijf nam de verzekeringen over, keerde op voorhand een deel van de poliswaarde uit
Re:
Dat heb ik je vaker zien vertellen, maar dit is maar gedeeltelijk waar. Zeoliet laat het niet zomaar weer los als het hem schikt. Er moet daarvoor nog wel wat gebeuren met de watersamenstelling. De omstandigheden moeten dan wel zo extreem zijn dat de vissen al lang het loodje hebben gelegd..(het zoutgehalte moet dan naar 20-30%).Discuskwekerij Bèrrege schreef:Houdt er rekening mee dat zeoliet een filtermedium is dat verzadigt raakt en dan in een keer als zijn stoffen weer af kan geven en je dan 1 brok ellende hebt in je bak.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
-
Airwin

De informatie over planten alleen al maakt een bezoekje aan die site wel goed .
Vraag me af of er iets in de bijsluiter staat van Easy Life Multicura over vloeibaar filtermedium gebruik
heeft iemand toevallig dit preparaat ?
Vraag me af of er iets in de bijsluiter staat van Easy Life Multicura over vloeibaar filtermedium gebruik
heeft iemand toevallig dit preparaat ?
ja nog steeds
Is inderdaad een informatieve site.
Zie trouwens dat ze hun produkten aardig aan het uitbreiden zijn.
Zelf alleen maar goede ervaringen met VFM, EasyCarbo, EasyFerro, Profito en symbiont.
Zie trouwens dat ze hun produkten aardig aan het uitbreiden zijn.
Zelf alleen maar goede ervaringen met VFM, EasyCarbo, EasyFerro, Profito en symbiont.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Me 2, gebruik zelf Profito als plantenvoeding en het werkt super.
Easylife VFM gebruikte ik eerst elke x met verversen, inmiddels alleen als ik het vermoeden heb dat er iets met het water aan de hand is, omdat het alle zware metalen etc en gifstoffen neutraliseert, ook haalt het medicijnen uit je water.
Ik heb zelfs bij overdosering nog nooit meegemaakt dat het "stof" neerslaat op vissen en/of planten, meestal is het water na een uur weer kristalhelder.
Easylife VFM gebruikte ik eerst elke x met verversen, inmiddels alleen als ik het vermoeden heb dat er iets met het water aan de hand is, omdat het alle zware metalen etc en gifstoffen neutraliseert, ook haalt het medicijnen uit je water.
Ik heb zelfs bij overdosering nog nooit meegemaakt dat het "stof" neerslaat op vissen en/of planten, meestal is het water na een uur weer kristalhelder.
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...
ik dacht dat hoe groter de stofwolk des te meer vuil het te verwerken heeft.
-
Rob Bosman
-
Airwin

en dan? plakt het overal aan vast ofzo?
Zou dit spul goed te gebruiken zijn als toevoeging bij nieuwe vissen? of hebben jullie daar iets anders voor? Voor de stress en eventuele bacterien?
Als ik het zo lees doet het spul van easylife wel meer dan alleen iets met zware metalen.
Zou dit spul goed te gebruiken zijn als toevoeging bij nieuwe vissen? of hebben jullie daar iets anders voor? Voor de stress en eventuele bacterien?
Als ik het zo lees doet het spul van easylife wel meer dan alleen iets met zware metalen.
ja nog steeds
-
Rob Bosman
Ik heb het een tijdje gebruikt in een gezellschapbak maar nooit echt kunnen zeggen of het nou wel of niet verschil maakte. Zie het als een grote stof damp die door heel je bak neer slaat en dus ook door je bodem komt en zo zijn werk gaat doen.
Ik gebruik altijd een beetje na verversen, en aan de manier waarop de discussen zwemmen, door die "stofwolk" vinden ze het prettig.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie