Groeiproblemen
Re: Groeiproblemen
Ik denk dat dat wel je boosdoener is dan. het haalt je voedings stoffen voor je planten uit het water. Hoopelijk is dit de boosdoener en kan je weer gaan genieten van je planten 
zaterdag a.s. is weer een schoonmaakbeurt. ga de kool er dan wel even uithalen. daarna maar eens kijken hoe het gaat.
hopelijk is de actieve filterkool de boosdoenen die te veel voeding het water uit haalde, we zullen het zien
hopelijk is de actieve filterkool de boosdoenen die te veel voeding het water uit haalde, we zullen het zien
Zou ook zeker de kool eruit halen. Heb ik het begin ook gebruikt, aar sinds het er uit is, gaat het nog beter.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Kool is ook niet echt een medium dat je er gewoon in moet hebben, is meer een handig iets als je problemen hebt (gehad).
Wat het verschil is tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!
Volgens mij is het plantje bij foto4 bezig met biogene ontkalking...(Witte aanslag op blaadjes) Te weinig CO2 dus toch...
Een zak kool in je filter... tsja... Dan zullen de planten weinig meemaken van al die mooie spullen die je erin gooit...
Een zak kool in je filter... tsja... Dan zullen de planten weinig meemaken van al die mooie spullen die je erin gooit...
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
weet je dit zeker of heb je net al, wij allen nu, alleen het vermoeden dat de kool alles er mooi uit filterd weer?Patman schreef:Volgens mij is het plantje bij foto4 bezig met biogene ontkalking...(Witte aanslag op blaadjes) Te weinig CO2 dus toch...
Als je iets in de bak toevoegt, en het komt blijkbaar niet aan bij de ontvanger, dan zal er iets zijn wat het opvangt. Kool is daar de perfecte kandidaat voor. Ik zou het eruit halen, en een maandje of twee zonder doen.
Wat is eigenlijk jouw KH en pH?
Wat is eigenlijk jouw KH en pH?
Groeten,
Patrick
Patrick
Kh = 7.5
Ph= 8
Ph= 8
Dan heb je een CO2 gehalte van: 2,3 ppm... Ze hebben minstens 5 ppm om te groeien, mijn CO2 ligt rond de 20-25 ppm.
Je zou toch eens moeten proberen die KH naar beneden te krijgen (en daarmee de pH). Dit is niet plantvriendelijk, en planten hebben hierdoor ook moeite met groeien.
Het is ook een van de redenen waarom planten in Malawi en Tanganyika-bakken het zwaar hebben. Niet alleen de vissen, maar ook de waterwaarden..
Je zou toch eens moeten proberen die KH naar beneden te krijgen (en daarmee de pH). Dit is niet plantvriendelijk, en planten hebben hierdoor ook moeite met groeien.
Het is ook een van de redenen waarom planten in Malawi en Tanganyika-bakken het zwaar hebben. Niet alleen de vissen, maar ook de waterwaarden..
Groeten,
Patrick
Patrick
ahaaa.
maar easycarbo is toch een soort co2 vervanger?
en hoe zou je kh dan makkelijk naar beneden kunnen krijgen?
mijn middelen zijn vrij beperkt, gezien het buget dat ik ter beschikking heb.
maar easycarbo is toch een soort co2 vervanger?
en hoe zou je kh dan makkelijk naar beneden kunnen krijgen?
mijn middelen zijn vrij beperkt, gezien het buget dat ik ter beschikking heb.
Mmmm.. niet helemaal waar collega. Met easycarbo voeg je geen carbonaat toe...
Groeten,
Patrick
Patrick
Zie; Alternatieve Koolstofbronnen. Daar staat alles in, en meer!
Groeten,
Patrick
Patrick
Zoals ik eerder al aangaf zul je over moeten stappen op langzame groeiers, of serieus na moeten gaan denken over een co2 systeempje. Een ph van 8 is niet echt wenselijk in een gezelschapsbak.
Wat het verschil is tussen onwetendheid en onverschilligheid?