ik kocht een juwel rekord 60 met advies van de winkeljuf bevolkt, nu weet ik beter vandaar dat ik hier ben, na twee weken een bak vol kleine hoogvinkarpertjes. juwel rekord 60 erbij voor de kleintjes. leuk om ze op te zien groeien. maar niet echt de bedoeling. na 6 weken weer jonkies ja hallo, man en vrouw apart gezet en jonkies laten zwemmen, oh was wel moeilijk.
er bleven er 7 over na 3 weken.een rekord 60 erbij en de jonkies uit elkaar gehaald.
dus ondertussen 3 rekord 60 met pa en kids en ma en kid en een bakje met kids.
ik wilde een grotere bak, maar niet met alleen met hoogvinkarpers.
gelukkig goed huisje gevonden voor alle jonkies en papa. mama zit inde overgebleven rekord 60 met een paar andere visjes.
en vandaag zie ik dus weer kleine visjes zwemmen, hebben pa en ma 'het'gedaan 1 dag nadat de laatse jonkies geboren zijn. aan het gedrag van mavis te zien komen er nog meer, ik laat ze nu ook zwemmen wat er over blijft kan dan naar het adres waar de rest ook naar toe is gegaan. heb nu nog 1 rekord 60 en ga er geen meer bij kopen,straks komt de grote bak.
ik zei nog in de winkel ik wil geen jonkies, nee hoor zei ze dat gebeurt zo maar niet