als konijnen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

als konijnen

Bericht door inadepina »

weet niet of het hier hoort, is wel een kweekervaring. :roll:
ik kocht een juwel rekord 60 met advies van de winkeljuf bevolkt, nu weet ik beter vandaar dat ik hier ben, na twee weken een bak vol kleine hoogvinkarpertjes. juwel rekord 60 erbij voor de kleintjes. leuk om ze op te zien groeien. maar niet echt de bedoeling. na 6 weken weer jonkies ja hallo, man en vrouw apart gezet en jonkies laten zwemmen, oh was wel moeilijk.
er bleven er 7 over na 3 weken.een rekord 60 erbij en de jonkies uit elkaar gehaald.
dus ondertussen 3 rekord 60 met pa en kids en ma en kid en een bakje met kids. 8)

ik wilde een grotere bak, maar niet met alleen met hoogvinkarpers.
gelukkig goed huisje gevonden voor alle jonkies en papa. mama zit inde overgebleven rekord 60 met een paar andere visjes.
en vandaag zie ik dus weer kleine visjes zwemmen, hebben pa en ma 'het'gedaan 1 dag nadat de laatse jonkies geboren zijn. aan het gedrag van mavis te zien komen er nog meer, ik laat ze nu ook zwemmen wat er over blijft kan dan naar het adres waar de rest ook naar toe is gegaan. heb nu nog 1 rekord 60 en ga er geen meer bij kopen,straks komt de grote bak.
ik zei nog in de winkel ik wil geen jonkies, nee hoor zei ze dat gebeurt zo maar niet :shock: :evil:
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

Patman
800-1000
800-1000

Re: als konijnen

Bericht door Patman »

Hahaha... dat gebeurt zomaar niet... Bij levendbarende heb je nu eenmaal snel nageslacht....
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

jep ik zit nu met 45 jongen van pa en ma gup... :?
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

ik zou bijna naar de winkel gaan en haar wijzen op dit leerzame forum 8)
tis dat ik ff geen auto kan rijden :wink:

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

Biancab schreef:jep ik zit nu met 45 jongen van pa en ma gup... :?
vind jij het ook moeilijk ze te laten zwemmen zodat er niet zoveel over blijven?
ik kon dat 1e keer echt niet, daar had ik er dus 35 , de tweede keer 7 overgebleven. nu zie ik wel, misschien hou ik een stel vrouwtjes om straks bij ma vis te laten. ik ben een watje
:engel:

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

nee hoor geen moeite mee om ze te laten zwemmen..maar had nu uitgevangen en kwam op 30 en had er nog 15 zitten van een vorige keer...
Grtzz Bianca

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

ja dan ben ik echt een watje........ ik kijk nu ook niet heel erg goed de eerste dagen, moet er niet aan denken zo'n kleine in een bekkie te zien verdwijnen. ja ik ben hypocriet, ik eet zelf vlees en vis 8)

Gast

Bericht door Gast »

Het is nu eenmaal de natuur he.... vis eet vis.
En een natuurlijke manier om van de zwakkere visjes af te komen, die worden als eerste opgevreten.

Is minder leuk om later de visjes die niet doorgroeien of een lichamelijke afwijking hebben te moeten euthanaseren.
Dat zijn ook visjes die niet in de handel moeten komen omdat het tot gevolg heeft dat op den duur steeds meer van die zwakke visjes doorverkocht worden en weer mee verder gekweekt. En dat geeft weer niets meer dan irritaties bij andere (beginnende) aquarianen die dan al beginnen met zwakkere vissen.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

doemijdiema schreef:Het is nu eenmaal de natuur he.... vis eet vis.
En een natuurlijke manier om van de zwakkere visjes af te komen, die worden als eerste opgevreten.

Is minder leuk om later de visjes die niet doorgroeien of een lichamelijke afwijking hebben te moeten euthanaseren.
Dat zijn ook visjes die niet in de handel moeten komen omdat het tot gevolg heeft dat op den duur steeds meer van die zwakke visjes doorverkocht worden en weer mee verder gekweekt. En dat geeft weer niets meer dan irritaties bij andere (beginnende) aquarianen die dan al beginnen met zwakkere vissen.
ja ik weet het verstandelijk kan ik het prima aan, maar ja ik blijf het niet leuk vinden, dat mag toch? de mens is nog steeds de enige soort die de zwakkere beschermd. is mijn beroep ook nog eens. :wink:
ik wilde helemaal geen kleintjes, juist daarom.
ja ik weet ook beter op moeten letten voor ik ze kocht. :|

Anonymous

Bericht door Anonymous »

inadepina schreef: ja ik weet het verstandelijk kan ik het prima aan, maar ja ik blijf het niet leuk vinden, dat mag toch?
Natuurlijk mag dat ;)
inadepina schreef:ik wilde helemaal geen kleintjes, juist daarom.
ja ik weet ook beter op moeten letten voor ik ze kocht. :|
Als je goed voor je vissen zorgt is nageslacht altijd mogelijk. :fish: :vis: :fish: :vis: :fish: :vis: :fish: :vis:

miq
0-200
0-200

Bericht door miq »

inadepina schreef: en vandaag zie ik dus weer kleine visjes zwemmen, hebben pa en ma 'het'gedaan 1 dag nadat de laatse jonkies geboren zijn. aan het gedrag van mavis te zien komen er nog meer, ik laat ze nu ook zwemmen wat er over blijft kan dan naar het adres waar de rest ook naar toe is gegaan.
kijk niet gek op als er hierna nog een nest komt, levendbarenden kunnen van een paring meerdere nesten krijgen, dus...............
Apistogramma mendezi; Apistogramma Athahualpa
Apistogramma cf. agassizii tefé "Bauna"(wv); Apistogramma tucurui
Apistogramma norberti; Apistogramma sp Nanay
Corydoras adolfoi; Corydoras tukano; Corydoras nanus
Nannostomus mortenthaleri, Nannostomus beckfordi

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

klopt die van mij had een worp gedaan...en een paar dagen later nog eens....
Grtzz Bianca

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

nou gisteren zijn er nog een paar bij gekomen, ze is nog steeds bij tijden erg onrustig. ik wacht af. heb toch stiekem 15 visjes geteld :wink: .

Kenzo
0-200
0-200

Bericht door Kenzo »

Gewoon de jongen laten zwemmen,ik wacht 2 dagen,dan haal ik er 3 jonkies uit en gaan in de opgroeibak en derest gaat naar de bak waar de zwarte tetra's zitten
Is na een tijdje niet te doen,in het begin was het echt elk jong dat ik zag uitvangen en laten opgroeien,maar na 2 maand zit ik met meer dan 100 jongen...

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

nou papa vis is al 5 weken weg, dus ik krijg geen kleintjes meer. mama en de kleintjes gaan straks weg. ik heb een nieuwe bak en daar komen geen hoogvinkarpers in. er zwemmen ondertussen nog een stuk of 12 kleine visjes rond.