Vissen combineren voor nieuw aquarium
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Re: Vissen combineren voor nieuw aquarium
Helaas op dit moment geen mogelijkheid om meer ruimte te creëeren helaas, dus 50-60cm is denk ik echt de max die we nu kwijt kunnen qua nieuw aquarium.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Dan zou ik kiezen om de vissen weg te doen en de huidige bak te gebruiken voor garnalen. 60cm is echt uiterst minimaal. Veel soorten vissen willen nog veel groter. 
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

60cm zou wel evt moeten lukken maar groter niet helaas op dit moment. We gaan gewoon eens goed kijken en meten. We willen de vissen niet weg doen, dus proberen het zo goed mogelijk te doen met de mogelijkheden die we hebben. Dus een 60cm bak zou kunnen met een kleine aanpassing van de tafel, maar groter gaat echt niet helaas.
Ik denk dat ik de oplossing voor je weet ook qua meubel en aquarium. Een juwel Lido 120.Nieuweling schreef: ↑26 jun 2023 20:20 60cm zou wel evt moeten lukken maar groter niet helaas op dit moment. We gaan gewoon eens goed kijken en meten. We willen de vissen niet weg doen, dus proberen het zo goed mogelijk te doen met de mogelijkheden die we hebben. Dus een 60cm bak zou kunnen met een kleine aanpassing van de tafel, maar groter gaat echt niet helaas.
Als info.. Zonder kast.
https://www.petsplace.nl/juwel-aquarium ... lsrc=aw.ds
Dit is met kast.
https://www.hornbach.nl/p/juwel-aquariu ... m/6289360/
Een hoger aquarium wat gunstig kan zijn voor de planten, minder vaak snoeien.
Of dit voorbeeld.
https://www.hornbach.nl/p/juwel-aquariu ... m/6076407/
Ik zou dit gunstig vinden t.o.v. 54 liter.
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs
-
amber98

Hou er wel rekening mee dat de plek waar deze staat ook het gewicht moet kunnen houden, een lido 120 weegt al snel meer dan 120kg, als dit dan een simpel tafeltje is, is de kans groot dat de tafel dit niet houd, scheef gaat staan of door gaat hangen (mede dankzij condenswater evt) het aquarium mag niet overhangen, dan zul je er een plaat onder moeten maken.
Amber, een simpel tafeltje is in principe nooit gunstig voor een fatsoenlijk aquarium. Gewicht is idd iets om rekening mee te houden. Maar een aquarium meubel is in mijn optiek veel beter voor een goed aquarium voor de vissen.
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs
-
amber98

Dat is zeker waar, maar ik maak uit de reacties op dat er een specifieke plek is waar het aquarium staat en de nieuwe ook komt te staan, vaak gaat het dan over een tafel of klein kastje en dan is een waarschuwing natuurlijk wel handig, voordat het nieuwe aquarium direct op de grond ligt 
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Bedankt voor de tips en ideeën! Idd dan even kijken misschien of het tafeltje het wel kan houden überhaupt. Anders moeten we toch iets anders gaan verzinnen
Als tip wil ik je geven dat Hornbach vaak goedkoper is dan een LFS. Succes!Nieuweling schreef: ↑28 jun 2023 11:56 Bedankt voor de tips en ideeën! Idd dan even kijken misschien of het tafeltje het wel kan houden überhaupt. Anders moeten we toch iets anders gaan verzinnen
Ik koop er liever toch niets, als ik zie hoe ze met de dieren om gaan.Friesian schreef: ↑28 jun 2023 16:27Als tip wil ik je geven dat Hornbach vaak goedkoper is dan een LFS. Succes!Nieuweling schreef: ↑28 jun 2023 11:56 Bedankt voor de tips en ideeën! Idd dan even kijken misschien of het tafeltje het wel kan houden überhaupt. Anders moeten we toch iets anders gaan verzinnen
Ik geloof dat ik het wat vollediger kan zeggen. Vaak is Hornbach met aquarium en meubel goedkoper en ook met filters.Lamith schreef: ↑28 jun 2023 16:41Ik koop er liever toch niets, als ik zie hoe ze met de dieren om gaan.Friesian schreef: ↑28 jun 2023 16:27Als tip wil ik je geven dat Hornbach vaak goedkoper is dan een LFS. Succes!Nieuweling schreef: ↑28 jun 2023 11:56 Bedankt voor de tips en ideeën! Idd dan even kijken misschien of het tafeltje het wel kan houden überhaupt. Anders moeten we toch iets anders gaan verzinnen
Dat klopt zeker. Echter, ik ben dan zo'n principele vent dat ik helemaal niets qua aquariumspullen daar nog haal
Helaas kun je daar niet altijd op vertrouwen. Ook bij een LFS kan enorm veel verschil zijn. Alles hangt af van de kwaliteit van de verkoop.
Achja.... Kassa.... Rinkeldekinkelvandewinkel..
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Bedankt voor het meedenken en de tips.
Heb een nieuw topic geopend want hebben toch besloten om nu de superfish qubiq 60 te kopen, is iig beter dan wat we nu hebben. Kunnen op dit moment echt even niets anders kwijt qua afmetingen en heel eerlijk vind ik op dit moment het design ook het mooiste.
Nieuw topic geopend ivm hulp bij inrichten etc
Heb een nieuw topic geopend want hebben toch besloten om nu de superfish qubiq 60 te kopen, is iig beter dan wat we nu hebben. Kunnen op dit moment echt even niets anders kwijt qua afmetingen en heel eerlijk vind ik op dit moment het design ook het mooiste.
Nieuw topic geopend ivm hulp bij inrichten etc