Vissen combineren voor nieuw aquarium
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Vissen combineren voor nieuw aquarium
Ik zit alvast na te denken welke bewoners ik evt naast m'n guppies wil houden als ik m'n nieuwe grotere bak zal hebben.
Mijn vraag is of de sewillia lineolata (algeneter saigon) samen met corydora gehouden kunnen worden?
Mijn vraag is of de sewillia lineolata (algeneter saigon) samen met corydora gehouden kunnen worden?
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Vissen combineren voor nieuw aquarium
Ja dat kan, corydoras hebben wel een zandbodem nodig en je kan het beste gaan voor corydoras pygmaeus, habrosus of panda als je voor 60cm gaat. De panda is het makkelijkste te vinden. De sewellia is eigenlijk wel een hillstreamer en niet geschikt voor normale aquaria (hillstream is extreem veel stroming) maar volgens mij had je deze al?
Misschien een extra suggestie. Garra Flavatra.amber98 schreef: ↑23 jun 2023 07:32 Ja dat kan, corydoras hebben wel een zandbodem nodig en je kan het beste gaan voor corydoras pygmaeus, habrosus of panda als je voor 60cm gaat. De panda is het makkelijkste te vinden. De sewellia is eigenlijk wel een hillstreamer en niet geschikt voor normale aquaria (hillstream is extreem veel stroming) maar volgens mij had je deze al?
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs
-
amber98

Garra flavarta zijn ook hillstreamers, dus die zou ik niet bij zetten als je geen hillstreambak wilt gaan houden. Dan heb je buiten de sewellia nog meer vissen die zich niet thuis voelenFriesian schreef: ↑23 jun 2023 07:39Misschien een extra suggestie. Garra Flavatra.amber98 schreef: ↑23 jun 2023 07:32 Ja dat kan, corydoras hebben wel een zandbodem nodig en je kan het beste gaan voor corydoras pygmaeus, habrosus of panda als je voor 60cm gaat. De panda is het makkelijkste te vinden. De sewellia is eigenlijk wel een hillstreamer en niet geschikt voor normale aquaria (hillstream is extreem veel stroming) maar volgens mij had je deze al?
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Ik heb idd al een sewillia en wil die dus graag wel houden maar vond de corydora ook erg leuk. Dus ga daar naar op zoek dan.
Oja ik ben op zoek naar een vierkante bak (ivm de ruimte) en zag de superfish qubiq 60. Heeft iemand daar ervaring mee of nog andere tips voor een vierkante bak?
Oja ik ben op zoek naar een vierkante bak (ivm de ruimte) en zag de superfish qubiq 60. Heeft iemand daar ervaring mee of nog andere tips voor een vierkante bak?
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Ik zag ook de corydora julii voorbij komen op internet. Zou die ook kunnen?
Wist ik niet. Ik had ze al eerder bij de sumatraantjes.amber98 schreef: ↑23 jun 2023 08:06Garra flavarta zijn ook hillstreamers, dus die zou ik niet bij zetten als je geen hillstreambak wilt gaan houden. Dan heb je buiten de sewellia nog meer vissen die zich niet thuis voelenFriesian schreef: ↑23 jun 2023 07:39Misschien een extra suggestie. Garra Flavatra.amber98 schreef: ↑23 jun 2023 07:32 Ja dat kan, corydoras hebben wel een zandbodem nodig en je kan het beste gaan voor corydoras pygmaeus, habrosus of panda als je voor 60cm gaat. De panda is het makkelijkste te vinden. De sewellia is eigenlijk wel een hillstreamer en niet geschikt voor normale aquaria (hillstream is extreem veel stroming) maar volgens mij had je deze al?![]()
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs
-
amber98

De Qubic 60 is maar 40cm, ik zou eerder kiezen voor een model die minimaal 60cm lang is. Julii word weer net wat groter dan de panda, dus raad ik af. Ook is het filter van de Qubic niet logisch.
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Oke maar bestaat er dan een bak die 60cm lengte heeft maar dan ook vierkant?
En waarom is filter van de qubiq niet logisch?
Als ik het goed begrijp is dus de lengte (en breedte) ook belangrijk voor de bak en niet alleen de inhoud (dus aantal liters). Ik dacht namelijk dat de qubiq 60 goed was omdat het een 60L was. Maar dat heb ik denk ik dan verkeerd begrepen?
En waarom is filter van de qubiq niet logisch?
Als ik het goed begrijp is dus de lengte (en breedte) ook belangrijk voor de bak en niet alleen de inhoud (dus aantal liters). Ik dacht namelijk dat de qubiq 60 goed was omdat het een 60L was. Maar dat heb ik denk ik dan verkeerd begrepen?
-
amber98

60cm lengte is toch wel het minimale om de te zorgen dat de vissen een beetje baantjes kunnen trekken, vissen maken liever lange rechten stukken dan cirkels.
De Qubic heet een heel klein hoek filtertje om het mode mooier te maken, maar dit heeft dus maar een ieniemie sponsje, ook omdat er nog ruimte over gehouden word voor een verwarmingselemen in te filter behuizing kwijt te kunnen. Kortom, een goed bevolkte bak, trekt het filter niet. Kijk maar eens naar Superfish qubic 60 filter cartridge, dan zie je wat voor kleine inhoud het maar heeft.
Ik weet niet of er kant en klare vierkante bakken zijn die nog een maat groter hebben. dennerle cube gaat ook maar tot 60l (40cm) volgens mij.. je zal er vast een kunnen laten maken naar wens, maar dan moet je vaak licht, filter, deksel zelf regelen
De Qubic heet een heel klein hoek filtertje om het mode mooier te maken, maar dit heeft dus maar een ieniemie sponsje, ook omdat er nog ruimte over gehouden word voor een verwarmingselemen in te filter behuizing kwijt te kunnen. Kortom, een goed bevolkte bak, trekt het filter niet. Kijk maar eens naar Superfish qubic 60 filter cartridge, dan zie je wat voor kleine inhoud het maar heeft.
Ik weet niet of er kant en klare vierkante bakken zijn die nog een maat groter hebben. dennerle cube gaat ook maar tot 60l (40cm) volgens mij.. je zal er vast een kunnen laten maken naar wens, maar dan moet je vaak licht, filter, deksel zelf regelen
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Zou een superfish home dan evt wel wat zijn?
Ik vind de vorm van de bakken qua model gewoon mooi van de superfish, dus zou graag toch iets van hun willen hebben, maar wat wel goed is voor de vissen natuurlijk.
Het filter wat in de qubiq zit is die nog veel kleiner dan filter van de wave aquarium die ik nu heb?
Ik vind de vorm van de bakken qua model gewoon mooi van de superfish, dus zou graag toch iets van hun willen hebben, maar wat wel goed is voor de vissen natuurlijk.
Het filter wat in de qubiq zit is die nog veel kleiner dan filter van de wave aquarium die ik nu heb?
-
amber98

Voor de Superfish home kun je het beste gaan voor de home 85 of nog een maat groter als je dat wil, de home 110. Hier zit gewoon een normaal Superfish filter in, dus dat is in principe prima voor de prijs. Het licht is dimbaar en dat is fijn, je wil niet te fel licht ivm algen.
Het filter van de Qubic zal vergelijkbaar zijn met die van de wave, terwijl dit dus wel 45l verschil is… ik ben er niet weg van in ieder geval, dan verkiest de home mijn voorkeur. (Terwijl het model inderdaad erg luxe uitziet, zeker voor een budget merk) hou ook zeker tuincentra ed in de gaten, Superfish is een merk waar veel acties mee gedaan worden en kan je zo 20% schelen. (Je kan zelfs zo “brutaal” zijn om eens te vragen of er binnenkort een actie komt van Superfish home aquaria)
Het filter van de Qubic zal vergelijkbaar zijn met die van de wave, terwijl dit dus wel 45l verschil is… ik ben er niet weg van in ieder geval, dan verkiest de home mijn voorkeur. (Terwijl het model inderdaad erg luxe uitziet, zeker voor een budget merk) hou ook zeker tuincentra ed in de gaten, Superfish is een merk waar veel acties mee gedaan worden en kan je zo 20% schelen. (Je kan zelfs zo “brutaal” zijn om eens te vragen of er binnenkort een actie komt van Superfish home aquaria)
Hoeveel lengte mag de bak zijn qua ruimte die je hebt? Misschien is een Juwel Lido iets voor je? Bijvoorbeeld de Lido 120 of Lido 200 (71 cm)
-
Nieuweling
Onderwerp auteur
- 0-200

Heb even opgemeten, we kunnen 50 a 51 cm kwijt op de plek waar huidig aquarium nu staat. Dus nog tips evt voor een aquarium?
Ik kan natuurlijk niet in de praktijk kijken, privésfeer. Maar misschien is het mogelijk om wat ruimte te creëren als er iets weg kan zodat je meer ruimte krijgt. Vissen willen graag baantjes kunnen trekken.Nieuweling schreef: ↑25 jun 2023 21:35 Heb even opgemeten, we kunnen 50 a 51 cm kwijt op de plek waar huidig aquarium nu staat. Dus nog tips evt voor een aquarium?