foto's van Amber

Plaats reactie

ijsselmeer
200-400
200-400

Re: foto's van Amber

Bericht door ijsselmeer »

Amber ,

WIE maakt een paard edel , ik vind een dier is een dier en heeft poten en een kop een mens benen ,armen en een hoofd kort door de bocht genomen.

Ik vind dit meer iets van mensen in het verleden met veel geld en zich verveelde en die ren en spring paarden gingen fokken ,mijn inziens hadden de boeren en schilleboer het vroeger over poten en een kop van een paard... zo van trek die zak haver maar over zijn kop en wat dacht je van een KNOL niks edels aan :lol: , en de kouwe kak heeft daar iets op gevonden en riepen ineens het paard is edel omdat het dier dan meer geld opbracht en wat is edel de edelmannen van weleer stonken net zo hard als de burger en buitenlui uit die tijd omdat ze niet in bad gingen cq konden .

Dit is niet rot bedoeld maar ik vind edel geleuter.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik weet verder ook niet waarom, ik leefde niet in die tijd :mrgreen: een paard brengt levend inderdaad meer op, voor de slacht echter veel minder in vergelijking met rundvee, varkens en zelfs kippen. (Als je per kilo kijkt)

ik ben fan van barokke paarden, dus ook de in-jouw-ogen niet-edele knollen. :lol:

ijsselmeer
200-400
200-400

Bericht door ijsselmeer »

Amber,ik ben fan van barokke paarden, dus ook de in-jouw-ogen niet-edele knollen. :lol:

Een knol is het type werkpaard dat voor mij eerder aanmerking komt edel te zijn dan de paarden die onnatuurlijke passen maken zelfs diagonaal en een merrie in het zadel soms kon je op de tv zien aan haar gelaatsuitdrukking dat ze liever een HENGST had gehad . :mrgreen:

Maar eerlijk is eerlijk ik heb wel eens zo`n fokster ook op de tv gezien ,die meedeed internationaal en moet ik toegeven dat het paard was knapper was dan zij al had ze een paarden gebit ,ik heb een nichtje HELEMAAL IDOLAAT van die mevrouw die haar paard diagonaal laat rijden het kind heb nog NOOIT iets gepresteerd laat staan bij AH de vakken gevuld om te weten wat geld verdienen is ,dat hoefde ze ook niet van haar papa hij deed al zijn zakken vullen bij zijn klanten als ze een nieuwe auto kochten en ze sprak altijd met een R maar dat kan met een onwillige tong te maken hebben allemaal KOUWE KAK werken weten ze niet wat het is maar wel paarden achter het huis dus type binnenhof de medemens leeg knijpen en alles is voor bassie .

Mustang dat is een mooi paard ,het mooist in de natuur rond rennend .

Je merkt wel dat ik geen verstand van paarden heb ,maar hardwerkende mensen en zeker die dit land hebben opgebouwd zijn mijn inziens edel ,en een verwend paard niet .

En ik asocieerd jou natuurlijk niet met al die lui is ik hier beschrijft .
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik weet waarover en over wie je het hebt. Er zijn 2 types paardenmensen, het type wedstrijdruiter wat alleen een paard heeft om aan te tonen dat ze geld hebben en het type wat om mij lijkt. Ik probeer mijn paard op zo een natuurlijk mogelijke manier te houden (24/7 buiten) en te rijden (ik ben bezig met bitloos ed) de paarden van het eerste type zijn absoluut niet verwend! Wedstrijd paarden worden op bepaalde manier mishandeld tijdens de ritten dat de mens het niet goed kan zien, of het toestaat. Hierbij word er te hard gebruikt gemaakt van sporen, wat wondjes veroorzaakt op de buik. Of het "mooie" buigen waarbij het paard tegen zijn wil in met de kin op de borst wordt getrokken. Dat zorgt ervoor dat het paard niks kan zien, zijn mond ontzettend veel pijn doet en zijn nek in een niet natuurlijke houding staat, wat voor hernias en blokkades kan zorgen. :( op internationaal niveau moet dit zelfs van de jury.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Amber hoe rij jij bitloos ?

Zelf vind ik een bosal wel prettig maar dan moet je je paard wel op neckraining kunnen rijden.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Als ik jullie verhalen zo lees over paardrijden wordt ik zo jaloers :cry:

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Omdat ik pas begonnen ben en niet wist hoe ze ging reageren + aquarium heefr veel meer gekost dan gedacht, rij ik haar nu gewoon simpel met een zacht halster en daaraan vast gemaakt oude springteugels. Ik rij haar daarmee op de wei. Voornamelijk cirkels ipv figuren, zodat ze goed op mijn benen en zit gaat reageren. Kleine cirkel rechts, grote cirkel links, kleine cirkel links, grote cirkel rechts, grote cirkel links en zo verder in zowel stap als draf. Dat gaat op dit moment best goed, beter dan verwacht. Galoperen is voor haar een moeilijk onderdeel in een gesloten ruimte maar enkele passen galop bitloos gaan ook al. (Met minder protest dan met bit) van draf naar stap en stap naar halt gaan perfect. Ook achteruit gaat prima.

Ik rij haar eerst heel even met hoofdstel om, als ze goed luistert, te wisselen. Tot nu toe was het dus nog niet praktisch, maar binnenkort wil ik haar gaan rijden met het hoofdstel. Ik heb een portugees hoofdstel die (zonder dat het de bedoeling is) ook makkelijk bitloos te maken is. Mocht alles echt heel goed gaan, koop ik dan wel een echt bitloos hoofdstel. Wat dat dan voor iets wordt, weet ik nog niet.

Ik hoop haar, als het even mee zit, eind volgend jaar te kunnen rijden met enkel een neckrope in gesloten ruimtes (buiten ga ik dat niet proberen)

@Linda, als mijn paard zich altijd gedroeg, zou je wel eens mogen komen rijden. Maar ik vertrouw haar niet altijd zoals je al gelezen had haha :roll:

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Da's heel lief aangeboden Amber, maar ik ben hartstikke allergisch voor paarden........ :(

Maar leuk om te lezen hoe je haar aan het trainen bent :)

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Curly horses worden steeds meer gefokt, misschien dat je toch ooit nog eens de mogelijkheid krijgt om te rijden (hebben een andere vacht waardoor ze net als poedels njet voor allergien zorgen) wel erg jammer dat je allergisch bent. Als ik allergisch was voor dieren, had ik waarschijnlijk een groot probleem :roll:

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ach, ik ben ook allergisch voor katten maar heb er wel één (en binnenkort weer twee :cheer: )
Bij Charlie kan ik mijn neus door zijn vacht halen en diep inademen maar er gebeurt niks :D

Het is ook de omgeving denk ik hoor. Meestal tref je paarden op een manege..De laatste keer dat ik dat deed leek ik wel een vampier :shock: (rode oogjes....)
Is jouw paard een curly dan?

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Nee ik heb een doodnormale fries, maar las laatst dat er een fokkerij hier in nederland wilde beginnen met ze hier te fokken. Zal dus niet heel lang duren voordat ze veel voorkomen. Mijn nichtje is alleen alergisch voor de omgeving, bij mij op de wei heeft ze nergens last van en kan ze gewoon rijden.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Nou doodgewone Fries...Vind Friesen het mooiste paardenras :)

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Friezen vind je overal, dus in die zin doodgewoon xD

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

Vroeger reed ik zelf paard vanaf mijn 8e jaar tor mijn 13e. Wil dit ooit weer een keer doen om te kijken of ik het nog kan.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Onderwerp auteur
amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

paardrijden verleer je niet. Mijn moeder had 20 jaar niet meer gereden en rijdt zo weg op ons paard. Het is net fietsen :D
ik ben begonnen op mijn 6e dus rij nu 11 en een half jaar. Met 10 jaar reed ik regelmatig op een friese hengst van vrienden en met 12 kreeg ik mijn eigen fries.