tobyderks schreef:Nou ik ben bij de intratuin en 3 dierenwinkels geweest, maar nergens hadden ze iets... Maar bij de laatste winkel heb ik met de eigenaar gesproken en hij zei dit:
Co2 meten heeft weinig zin want het schommelt altijd. (Ik was het daar niet mee eens maar ik had geen zin in een discusie ...). Maar ik kon het volgende proberen om de planten op te lappen:
Als de Profito op is, voortaan Carbo gebruiken.
De lamp een half uur langer aan laten staan.
Het aq niet iedere week maar 1 x in de 14 dagen verschonen.
Klopt dit of niet?
Maar goed moet ik nog verder zoeken naar een co2 meter? En dan op internet bestellen? Of maar gewoon dat bio CO2 systeem er in hangen?
Toby,
Is denk ik verstandig dat je de discussie niet bent aangegaan, het is wat onzinnig wat de man zegt.
Ja CO2 slingert, ja, in de nacht wordt er geen CO2 verbruikt het gehalte loopt dan wat op, met licht aan gaan de planten gebruiken, als je niet te veel licht hebt dan is je CO2 aan het einde van de dag nog boven de 5 PPM.
Heb je te veel licht dan kan je al na 4 uur zonder CO2 zitten, je planten stagneren dan en algen gaan groeien, het is dus wel van belang om te weten hoeveel CO2 er in je aquarium zit.
Als de profito op is carbo gaan doseren ??? das totale onzin, profito levert sporen elemeneten voor je planten groei meer geen koolstof, dat doet normaal CO2 maar easy carbo is ook een koolstofbron voor je planten.
Het zijn 2 totaal verschillende dingen en ze werken prima naast elkaar, je moet ze beide doseren ! zeker als je geen CO2 hebt is easy carbo een goed hulpmiddel.
Ik zou altijd een CO2 meter kopen, je kan op bio CO2 overstappen, maar dan zie je tenmiste wat je doet met een checker.
Ik ben geen fan van Bio CO2 omdat ik het te instabiel vind en je daarmee ook algen kan krijgen.
Je aquarium minder verschonen kan je gebruikt geen EI zover ik weet en je belicht matig, het gaat je verder niet helpen ben ik bang.