Dus breng ik ze weg voor weinig ten minste die over blijven in de grote bak .
Kan dit visbestand?
-
ijsselmeer
- 200-400

Re: Kan dit visbestand?
Tobyderks, vraag eens aan de winkelier of hij guppen inkoopt van jou hier in onze buurt doen ze dat het is niet veel wat ze per guppy betalen denk ik maar beter iets dan niets en je bent er weer van af ,maar men zei hier ze moeten wel een cm of 3 à 4 zijn.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT
Nee doen ze niet. Heb 1x eerder vissen daar naar toe moeten brengen (door een fout van een andere winkelijsselmeer schreef:Tobyderks, vraag eens aan de winkelier of hij guppen inkoopt van jou hier in onze buurt doen ze dat het is niet veel wat ze per guppy betalen denk ik maar beter iets dan niets en je bent er weer van af ,maar men zei hier ze moeten wel een cm of 3 à 4 zijn.![]()
-
ijsselmeer
- 200-400

Oke ,vreemd he hier doen ze het wel zelfs mijn Bi-color kan ik er brengen maar hoeveel ze daar voor geven weet ik niet daar moet ik ze nog voor opbellen.
bij de maanvis nemen ze alles aan. alleen geven ze er niks voor . vindt ik ook wel normaal
'The eye is useless, if the mind is blind'
-
ijsselmeer
- 200-400

Alles aannemen is geen kunst ,maar als men vissen van een kweker koopt moeten ze ook betalen en dan nog maar afvragen WAAR de vissen vandaan komen dat is niet altijd van DIE kweker er zijn er bij die met het buitenland zaken doen en dan is zo`n visje toch lang onderweg en als de winkelier ze bij jou inneemt dan is de stress veel minder voor hen , dus mogen ze rustig iets betalen voor jou visjes dacht ik zo, want de inkoop prijzen gaan een paar keer overdekop voor de koper.
Ik nemen kan ik de visjes ook en als ze dan iets zouden hebben in gootsteen of toilet mieteren net als de winkelier .
Dit is mijn mening ?
Ik nemen kan ik de visjes ook en als ze dan iets zouden hebben in gootsteen of toilet mieteren net als de winkelier .
Dit is mijn mening ?
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Je weet niet wat er met de vissen is gebeurd, dus vind ik het logischer dat er geen geld voor gegeven word. Als ik mijn vissen terug zou brengen, waar nu niks aan te zien is, zou de winkel er ook niet blij van worden. Ik heb 3 verschillende medicijnen gebruikt, de kans dat ze witte stip kunnen overdragen is nog steeds aanwezig, er zitten een aantal tussen die al 4 jaar oud zijn, binnenkort ga ik blauw alg bestrijden enz enz. De vissen lijken gezond, maar of dat waar is zou de winkelier later pas achter komen.
natuurlijk a,s je dure vissen hebt zoals volgroeide discussen of manvissen, kan ik begrijpen dat je die niet zomaar weg doet.
ik vindt het al heel wat dan er winkels zijn die mensen helpen met de vissen optenemen om ze later een beterbhuis tegeven. als je natuurlijk hele duren vissen hebt willen ze er echt wel wat voor gevenamber98 schreef:Je weet niet wat er met de vissen is gebeurd, dus vind ik het logischer dat er geen geld voor gegeven word. Als ik mijn vissen terug zou brengen, waar nu niks aan te zien is, zou de winkel er ook niet blij van worden. Ik heb 3 verschillende medicijnen gebruikt, de kans dat ze witte stip kunnen overdragen is nog steeds aanwezig, er zitten een aantal tussen die al 4 jaar oud zijn, binnenkort ga ik blauw alg bestrijden enz enz. De vissen lijken gezond, maar of dat waar is zou de winkelier later pas achter komen.natuurlijk a,s je dure vissen hebt zoals volgroeide discussen of manvissen, kan ik begrijpen dat je die niet zomaar weg doet.
De gup is dood gegaan. Ik zag het al wel aankomen: hij was erg onrustig de laatste tijd, maar vrijdag avond was hij heel rustig. Gister waa hij dood. Ik vind het wel jammer, want hij was erg mooi. Maar van de andere kant hoef ik me over hem ook geen zorgen meer te maken.
gister middag bij de maanvis geweest. De garnalen zaten in een quarantaine bak, jammer. Volgende week zijn ze er waarschijnlijk uit, dus ik ga zaterdag weer terug.
Ik heb al wel vast 5 neon tetras er bij gedaan, ze zien er blij uit.
Nog even één vraag: is mijn visbestand nu vol? Ik zou er eigenlijk nog wel een soort bij willen, maar wil het niet te druk hebben. Als het liever niet kan, doe ik het niet, maar ik ben gewoon benieuwd. als er wel nog iets bij kan (en het wordt niet te vol) wat kan dat dan zijn? Een schooltje? Of maar één vis die alleen kan worden gehouden?
gister middag bij de maanvis geweest. De garnalen zaten in een quarantaine bak, jammer. Volgende week zijn ze er waarschijnlijk uit, dus ik ga zaterdag weer terug.
Ik heb al wel vast 5 neon tetras er bij gedaan, ze zien er blij uit.
Nog even één vraag: is mijn visbestand nu vol? Ik zou er eigenlijk nog wel een soort bij willen, maar wil het niet te druk hebben. Als het liever niet kan, doe ik het niet, maar ik ben gewoon benieuwd. als er wel nog iets bij kan (en het wordt niet te vol) wat kan dat dan zijn? Een schooltje? Of maar één vis die alleen kan worden gehouden?
-
ijsselmeer
- 200-400

Amber
Als je visjes kopt bij een winkelier weet je ook niet wat er met de visjes is gebeurt ,stel de visjes komen uit Thailand en worden per vliegtuig overgebracht wet je dan hoe lang ze er overdoen(stress) om bij de winkelier te komen ? nou daar schrik je van hoor ,en als jij het met je zelf kan vinden om zieke vissen aan te bieden is dat natuurlijk verschrikkelijk maar dat doe jij niet gelukkig en vele anderen denk ik ,maar als je b.v. jonge guppen hebt is het logisch dat een winkelier ze graag wil hebben voor weinig de o.a. guppen gaan eerst in quarantaine ook dat is logisch net als andere vissen die net bij de winkelier binnenkomen . En logisch als je oude vissen hebt vraag je sowieso geen geld voor lijkt mij en ben je blij dat iemand ze nog wil hebben, maar dan zou ik ze op een lokale site zetten en niet bij een winkelier aanbieden, zo bouw je ook een wederzijds vertrouwen op met de winkelier.
Tim,
Discus vissen zijn ook al niet zo duur meer als ik de jaren `70 en vergeet niet dat een eierlegende tandkarper ook 10 euro kost bij de winkelier ALS hij ze al hebt en voor 2 tientjes heb ook al en discus vis ,kleintjes zelf nog minder ,dus wat is duur ??? .
Maar al met al ben ik blij dar hier de winkelier er geld voor geeft het kost je toch ook geld 220 v- filter- voeding al die tijd tot ze groot genoeg zijn om af te leveren toch?
Als je visjes kopt bij een winkelier weet je ook niet wat er met de visjes is gebeurt ,stel de visjes komen uit Thailand en worden per vliegtuig overgebracht wet je dan hoe lang ze er overdoen(stress) om bij de winkelier te komen ? nou daar schrik je van hoor ,en als jij het met je zelf kan vinden om zieke vissen aan te bieden is dat natuurlijk verschrikkelijk maar dat doe jij niet gelukkig en vele anderen denk ik ,maar als je b.v. jonge guppen hebt is het logisch dat een winkelier ze graag wil hebben voor weinig de o.a. guppen gaan eerst in quarantaine ook dat is logisch net als andere vissen die net bij de winkelier binnenkomen . En logisch als je oude vissen hebt vraag je sowieso geen geld voor lijkt mij en ben je blij dat iemand ze nog wil hebben, maar dan zou ik ze op een lokale site zetten en niet bij een winkelier aanbieden, zo bouw je ook een wederzijds vertrouwen op met de winkelier.
Tim,
Discus vissen zijn ook al niet zo duur meer als ik de jaren `70 en vergeet niet dat een eierlegende tandkarper ook 10 euro kost bij de winkelier ALS hij ze al hebt en voor 2 tientjes heb ook al en discus vis ,kleintjes zelf nog minder ,dus wat is duur ??? .
Maar al met al ben ik blij dar hier de winkelier er geld voor geeft het kost je toch ook geld 220 v- filter- voeding al die tijd tot ze groot genoeg zijn om af te leveren toch?
-
ijsselmeer
- 200-400

Tobyderks,
Als je toevallig in de buurt bent, mag van mij best voor NIETS
guppen meenemen man en vrouw of man of vrouw wat je wilt .
Als je toevallig in de buurt bent, mag van mij best voor NIETS
ijsselmeer schreef: Tim,
ik heb het niet persee over discus heb ik ook niet genoemt. hij had het over een gup weg brengen... en er begint een discussie of een winkel er geld voor moet geven voor 1 gup?! vind ik niet maar is mijn mening
-
ijsselmeer
- 200-400

Hoi ik heb even gezocht op internet en kwam op een heel interesant vissje: apistogramma ramirezi. Het blijkt dat ik dus makkelijk een koppeltje in mijn aq kan houden van deze soort. Nu voor (hopelijk) de laatste keer: Kan dit visbestand?:
10x Neon Tetra
15x Vuurgarnalen
2x apistogramma ramirezi
Is dit oké?
10x Neon Tetra
15x Vuurgarnalen
2x apistogramma ramirezi
Is dit oké?
de a ramirezi is en moeilijke vis die nog wel wat eisen steltnaan het aquarium. ze eten ook je garnalen op ben ik bang
Wat raar. Op internet stond dat hij niet zo héél bijzonder moeilijk was. Hij stelde wel wat eisen, maar daar voldoet mijn aq gewoon aan. Ik kon ook niets vinden dat ze vuurgarnalen eten... Nog maar eens een keer flink zoeken dan. Iemand ervaring met de ramirezi en vuurgarnalen?Tim schreef:de a ramirezi is en moeilijke vis die nog wel wat eisen steltnaan het aquarium. ze eten ook je garnalen op ben ik bang