Henton schreef:Hij doet het idd prima, waarom had je er twijfels over?
Het enige wat ik me afvraag is het volgende.
Als ik teveel co2 in de reactor pomp, dan hopen de bellen zich op bovenin het filter.
Hoe groot is dan de opname van het co2?
met andere woorden, wordt de co2 dan wel goed opgenomen. ik zie nu constant belletjes op ongeveer 1/3 dwarrelen bovenin de reactor, die dan weer naar boven schieten.
Ik denk dat door de flow van het filter wat er voor staat het meeste wel opgelost wordt.
Ik zie ook nooit een "grote" bel ofzo bovenin zitten, maar dit is slecht te zien door de blauwe ring die het filter afsluit.
Wat jij beschrijft is waar ik ban voor ben

je CO2 lost goed op in water, maar je hebt er wel tijd, dus contact tijd,verblijftijd in je reactor voor nodig.
Anders verzamelt er zich een bel in je reactor.
Probleem is dat en niet echt iets te vinden is hoeveel reactor lengte/verblijftijd je per l/h van je pomp moet hebben.
ik heb mijn reactor ook een paar keer aan moeten passen, ik ben begonnen met een 40 mm pijp van 1,5 meter met bioballen er in op een 4500 l/h pomp.
Dat werkte niet, de CO2 ging direct naar beneden door de reactor, uiteindelijk is mn reactor nu nog steeds 1,5 meter maar nu 90 mm tot 160 mm dik, ik heb er filter medium in zweven om de contact tijd te verlengen en alles lost nu goed op.
CO2 lost goed op, maar je hebt wel tijd nodig.