vis sterfte

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

Onderwerp auteur
hc_davy
0-200
0-200

Re: vis sterfte

Bericht door hc_davy »

Rita M schreef:Nou, eerlijk gezegd lijkt het me dat je alles dan wel gecontroleerd hebt, misschien dan toch eeen bacterie of parasiet.
Hopelijk niet ,
Welk ook raar dat ze telkens rond zelfde uur doodgingen

Onderwerp auteur
hc_davy
0-200
0-200

Bericht door hc_davy »

Rita M schreef:Nou, eerlijk gezegd lijkt het me dat je alles dan wel gecontroleerd hebt, misschien dan toch eeen bacterie of parasiet.
kheb net een guppy gezien die der wat anders uitziet als andere guppen precies of die bloeduitstorting geeft aan bovenkant hoofd ook geeft die verscheidene rode puntjes zie je niet op foto is wel beetje onduidelijk kheb de guppy apart gezet in bakje Afbeelding

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Bloeduitstorting en rode puntjes, doet mij denken aan mijn corydoras populatie welk ik kwijt geraakt ben aan een parasiet :?

Maar als jij de visjes net hebt zou ik er 1 bewaren en daarmee terug gaan naar de dierenwinkel en je verhaal uitleggen, meestal krijg je dan nieuwe of een tegoed van het een of ander. Als het een parasiet is zou ik vragen hoe je dit moet behandelen en even wachten met nieuwe vis uit te zetten.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Bertus ik moest ook meteen denken aan jouw situatie met de cory's.

Onderwerp auteur
hc_davy
0-200
0-200

Bericht door hc_davy »

Bertus schreef:Bloeduitstorting en rode puntjes, doet mij denken aan mijn corydoras populatie welk ik kwijt geraakt ben aan een parasiet :?

Maar als jij de visjes net hebt zou ik er 1 bewaren en daarmee terug gaan naar de dierenwinkel en je verhaal uitleggen, meestal krijg je dan nieuwe of een tegoed van het een of ander. Als het een parasiet is zou ik vragen hoe je dit moet behandelen en even wachten met nieuwe vis uit te zetten.
Vriend van me zei anders eens esha2000 en exit te gebruiken voor enkele dagen deze zou heel wat ziektes bestrijden

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Klopt maar heeft in mijn geval niet geholpen.

Onderwerp auteur
hc_davy
0-200
0-200

Bericht door hc_davy »

Bertus schreef:Klopt maar heeft in mijn geval niet geholpen.
Daarstraks bij aqua winkel in buurt geweest en uitleg gadaan hij rade mij ook esha2000 en exit aan denkt ook aan bacterielle infectie vanavond als ik thuis kom ga ik met de kuur beginnen

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Doe er dan de dubbele hoeveelheid van wat aangegeven wordt Davy en ook een dagje langer.
Wel even een paar dagen extra beluchten tijdens die kuur hoor anders gaan je vissen daar aan dood. Gewoon even een bruissteentje in de bak doen.

Onderwerp auteur
hc_davy
0-200
0-200

Bericht door hc_davy »

Rita M schreef:Doe er dan de dubbele hoeveelheid van wat aangegeven wordt Davy en ook een dagje langer.
Wel even een paar dagen extra beluchten tijdens die kuur hoor anders gaan je vissen daar aan dood. Gewoon even een bruissteentje in de bak doen.
Ook geen eten geven zei die van winkel klopt dit anders 4dage zonder eten?
Na de kuur dus 5de dag waterverversen ook?

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

oeps, sorrie...was ff paar dagen niet online. maar ik gaf wel gewoon eten altijd, eerste keer dat ik dit advies hoor eigenlijk.
Water verversen is inderdaad nodig ja, en veel mensen doen dan ook actieve kool in het filter om de medicijn resten te verwijderen. Dat doe ik zelf eigenlijk nooit ik ververs 50% en de twee dagen daarna nog eens 25%

Onderwerp auteur
hc_davy
0-200
0-200

Bericht door hc_davy »

[quote="Rita M"]oeps, sorrie...was ff paar dagen niet online. maar ik gaf wel gewoon eten altijd, eerste keer dat ik dit advies hoor eigenlijk.
Water verversen is inderdaad nodig ja, en veel mensen doen dan ook actieve kool in het filter om de medicijn resten te verwijderen. Dat doe ik zelf eigenlijk nooit ik ververs 50% en de twee dagen daarna nog eens 25%[/quote
Heb medicijn nog niet toegevoegd sinds die zieke guppy uit aquarium is waren er geen doden meer,gistere ook nog eens babyguppies gekregen

Heb oondertussen nog klein aquarium 20l aangekocht voor nieuwe vissen daar eerst in te steken

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Dat is goed nieuws :lol: