Erwin.

Ja, jammer dat we geen 'vind ik leuk'-knop hebben, hier...Rita M schreef:Eska jongen...voor mij ben jij goud waard op dit forum met je planten kennis!!
Ik heb geen luchtpompje. Heel kort gebruikt in het begin, maar die staat al zeker een jaar uit.karinD schreef:Pappa heeft ook een luchtpompje (bubbeltjesapparaat) in zijn aquarium staan. Gebruikt hij al zeker 30 jaar en hij heeft er nog nooit problemen mee gehad, maar ik begreep dat die juist Co2 uit het water verjagen. Misschien is het handig om dat pompje tijdelijk uit te zetten tot de baardalg verdwenen is?
Ik heb geen luchtpompje. Heel kort gebruikt in het begin, maar die staat al zeker een jaar uit.karinD schreef:Pappa heeft ook een luchtpompje (bubbeltjesapparaat) in zijn aquarium staan. Gebruikt hij al zeker 30 jaar en hij heeft er nog nooit problemen mee gehad, maar ik begreep dat die juist Co2 uit het water verjagen. Misschien is het handig om dat pompje tijdelijk uit te zetten tot de baardalg verdwenen is?
Dan blijven er weinig bladeren over...Fabian schreef:Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen, en wat bij mij geholpen heeft, is de ergst aangetaste bladeren afknippen en weggooien.
lol Rita, merci!Rita M schreef:Eska jongen...voor mij ben jij goud waard op dit forum met je planten kennis!!
Easycarbo is idd van Easylife...ErwinD schreef:Easy Carbo, dus... klinkt niet bekend, maar wellicht dat pappa het inderdaad al gebruikt. Ik heb wel Easy Life,

Een zuurstofpomp heeft idd geen zin als je een beplant aquarium hebt - het zorgt ook niet voor extra zuurstof ( zoals soms onterecht wordt gedacht), er is enkel een zeer kleine uitwisseling van zuurstof aan het wateroppervlak.karinD schreef:Pappa heeft ook een luchtpompje (bubbeltjesapparaat) in zijn aquarium staan. Gebruikt hij al zeker 30 jaar en hij heeft er nog nooit problemen mee gehad, maar ik begreep dat die juist Co2 uit het water verjagen. Misschien is het handig om dat pompje tijdelijk uit te zetten tot de baardalg verdwenen is?
Inderdaad, dit komt door de zeer fijne structuur van de bladerenkarinD schreef: De sessiflora lijkt niet aangetast. Komt dat omdat de bladeren van die plant te smal zijn of lijkt het maar zo dat die (als enigste plant) niet is aangetast? Ik wil namelijk tzt, als mijn aquarium komt, wat van de sessiflora overnemen. Maar dat is niet handig denk ik, als mijn vader dan nog baardalg heeft, dan krijg ik het ook gelijk.