Michael schreef:Ik ga ze niet echt op uiterlijk kopen want uiterlijk doet er uiteindelijk niks toe als je vissen wilt houden je kan een mooie fel gekleurde vis hebben die heel je bestand sloopt in een paar minuten of een saai gekleurde vis die alles heel laat... wat wil je dan liever.
De discussie op een ander forum doet er hier niet toe ik post het hier niet daar.... Wat ik op een ander forum post doet er zowiezo niks aan toe want daar ben ik beheerder en hier ben ik forumlid...
Terug naar het vissenverhaal ik kom regelmatig bij importeurs waar je de raarste vissen ziet die allemaal naar van die figuren gaan met kleine bakjes en die ze voor het stoere uiterlijk willen alleen maar om indruk te maken op de mensen... Van kijk wat een gevaarlijke vis heb ik.... dit soort figuren vind ik de doodsteek voor de hobby zie hoe het een jaar of 4 a 5 geleden met de piranha's verging iedereen sprak er schande van dat men een filmpje zag op youtube waar ze een levende muis voerde.... maar niet veel later zag je dit dus ook op fora terug komen van leden die er eerst schande van sproken... kortom triest en nog eens triest.
In jou geval als je ze de ruimte kan geven is het goed maar 90 wie weet wel 95% van die dieren die ze aanbieden belanden niet goed en zullen een lange weg hebben eer ze pijnlijk zullen sterven.
Wat mij betreft mogen ze hier een verbod op doen per direct op dit soort monsters hier zou ik zo JA voor stemmen als het kon jammerlijk dat de handel boven dierenwelzijn gaat... en dat je in Nederland alles kan verkrijgen wat je wil al wel niet legaal....
Oja dat die vis er niks omgeeft kan jij niet weten of die alleen is ?? In de Zoo van Dusseldorf heb ik ze met 6 bij elkaar gezien in een mega bak en dat zag er toch mooier uit dan een 1ling weg kwijnend in een minibakje....
mja,ik moet zeggen dat ik mn vissen wel op uiterlijk koop,niet op kleur,en natuurlijk of ze bij elkaar kunnen,,al heb ik nu midden en zuid amerika door elkaar,,het gaat goed..
die monsters waar je het over hebt,,ben ik met je eens,,die worden vaak gekocht,alleen al om een stoere vis te hebben ,,
zo zit het niet bij mij in iedergeval,,want ken aan monsters zat komen,maar ik moet ze niet.
ik ben zoals je weet wel een meervalliefhebber,en de meeste worden toch inderdaad te groot voor een normaal,en ook een groot aquarium,,vandaar de optie binnenvijver,want wil sowieso toch mn tuin opknappen, en tja,,dan kun je er beter iest van maken,waar je ook aandacht aan besteed,,dus mn meervallen komen in een opgehoogde vijver,met 1 inkijkkant aan de zijkant(want alleen je vissen van bovenaf bekijken,ben je ook zo beu)
dat verbod op bepaalde vissoorten mag er wat mij betreft ook wel komen,,maar waar is de grens.??
een landelijk verbod mischien,maar zoals bij zoveel inheemse diersoorten,,mag je ze in het ene land wel hebben,en in het andere niet,,dus krijg je NOG meer zwarte handel(totaal iets anders,,maar kijk naar de pittbullterrier,presa canario,argentijnse dog etc) veel illegale fokkers,,en de dieren worden nog slechter van kwaliteit,,en 20 km verderop in belgie liggen ze voor het oprapen.
gelukkig zijn deze vissen ook niet in elke aquazaak te koop.