nog wat pics

Onderwerp auteur
iwan
0-200
0-200

nog wat pics

Bericht door iwan »

Afbeelding
parachromis managuenses(man)
Afbeelding
parachromis managuenses en pseudoplatystoma fasciatum
Afbeelding
zie foto 2

Afbeelding
astronotus ocellatus(pauwoog)
Afbeelding
nandopsis octofasctiatum(jack dempsey) en kleine nigrofasciatum(zebra)

Afbeelding
hydrolicus scomberoides

laatste is uiteraard niet mijn eigen vis,,maar vond het wel een mooie zuid amerikaan :mrgreen:
Laatst gewijzigd door iwan op 20 feb 2008 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Coby

Re: nog wat pics

Bericht door Coby »

Die laatste lijkt wel op je avater. :mrgreen:

Wat is de naam van de vis op de 2e foto? De meeste namen ken ik wel, maar misschien kun je ze er nog even bij vermelden. :wink:

Gert
0-200
0-200

Bericht door Gert »

dat zijn beste jongens die je in je bak heb.
en de laaste foto die heb een mooi gebit

Onderwerp auteur
iwan
0-200
0-200

Bericht door iwan »

Coby schreef:Die laatste lijkt wel op je avater. :mrgreen:

Wat is de naam van de vis op de 2e foto? De meeste namen ken ik wel, maar misschien kun je ze er nog even bij vermelden. :wink:
de grote vis op foto 2 is een parachromis managuneses
de kleine eronder is een pseudoplatystoma fasciatum(zuid amerikaanse roofmeerval)

Coby

Bericht door Coby »

Oke ja, die bedoelde ik, de pseudoplatystoma fasciatum, mooi beestje.
De Jack Dempsey is ook mooi gekleurd, schitterend. :D

Onderwerp auteur
iwan
0-200
0-200

Bericht door iwan »

ja zeker mooie meervallen,maar worden helaas wel heel erg groot,,ook voor een hele grote binnenbak

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

Over wat voor lengt praat je dan?
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Onderwerp auteur
iwan
0-200
0-200

Bericht door iwan »

Miko schreef:Over wat voor lengt praat je dan?
pseudoplatystoma fasciatum kan zeker een meter worden,
zal in het begin ook heeel snel groeien tot zon 45cm,en dan gaat het wat langzamer,maar worden dus echt groot,

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

dat is wel lang jah.
Heb zelf een aquarium van een meter :?
en als ze ook nog wat beweegruimte nodig hebben mag je zeker een grote bak hebben..
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Onderwerp auteur
iwan
0-200
0-200

Bericht door iwan »

dat hebben ze zeker
minimale bakdiepte voor een volwassen exemplaar zou eigenlijk dieper als een meter moeten zijn

Michael
0-200
0-200

Bericht door Michael »

Ik vind het geen Aquariumvissen veel figuren houden ze en dumpen ze dan weer als ze groot zijn... en maar weinig mensen kunnen ze volwassen huisvesten dus eindigen ze in winkels waar ze in een bak wegkwijnen die te klein is voor ze.... Sommige hakken ze zelfs de kop af omdat ze niet weten wat ze er mee moeten..
De laaste jaren is er een enorme aanvoer an jonge dieren geweest voor een appel en een ei maar straks een overschot monsters die alle te groot worden... echt zonde je ziet ze op bepaalde fora als monsterfishkeepers etc. in bakken zitten met nog minder inhoud dan mijn levendbarende bak :shock: Kortom diep triest.
Er worden nog meer van deze niet aquariumvissen aangeboden in winkels zelfs bij de petsplace om de hoek kan je er zowat al verkrijgen en als je 10 euro kan neertellen heb je er al 1 :( slechte ontwikkling....

Oja je laaste foto met die wolfsvis/tijgervis deze worden alleen maar door lieden gekocht die ze voor hun uiterlijk willen en er totaal geen zak omgeven echt zonde hoe die als 1lingen weg kwijnen hadden ze wat mij betreft nooit mogen importeren! dan komt het weer bij het levendemuisvoerdersvolk terrecht :S

Onderwerp auteur
iwan
0-200
0-200

Bericht door iwan »

Michael schreef:Ik vind het geen Aquariumvissen veel figuren houden ze en dumpen ze dan weer als ze groot zijn... en maar weinig mensen kunnen ze volwassen huisvesten dus eindigen ze in winkels waar ze in een bak wegkwijnen die te klein is voor ze.... Sommige hakken ze zelfs de kop af omdat ze niet weten wat ze er mee moeten..
De laaste jaren is er een enorme aanvoer an jonge dieren geweest voor een appel en een ei maar straks een overschot monsters die alle te groot worden... echt zonde je ziet ze op bepaalde fora als monsterfishkeepers etc. in bakken zitten met nog minder inhoud dan mijn levendbarende bak :shock: Kortom diep triest.
Er worden nog meer van deze niet aquariumvissen aangeboden in winkels zelfs bij de petsplace om de hoek kan je er zowat al verkrijgen en als je 10 euro kan neertellen heb je er al 1 :( slechte ontwikkling....

Oja je laaste foto met die wolfsvis/tijgervis deze worden alleen maar door lieden gekocht die ze voor hun uiterlijk willen en er totaal geen zak omgeven echt zonde hoe die als 1lingen weg kwijnen hadden ze wat mij betreft nooit mogen importeren! dan komt het weer bij het levendemuisvoerdersvolk terrecht :S
ik geloof dat we die discussie op een ander forum ook al gehad hebben
:roll: :roll:
en zoals je weet komt bij mij de pseudo in een vriendelijke omgeving voor hem...(mischien ben ik een van die weinige"
de hydrolicus is geeneens mijn eigen vis,,maar was een monstertje om te laten zien,,wat er in zuid amerika rondzwemt..
beslist geen vis om in een aqua te houden,,mee eens

wat mfk betreft"te zielig voor woorden,wat ik daar allemala heb gezien..

ps:ik hou van mooie vissen,,,,,,enne de hydrolicus,,is een solitaire vis he,,die zal er geen zak om geven als ie alleen is,,mits er voldoende prooi is,,,en de ruimte heeft ,,en het is een wolfsvis,,,dit is een tijgervisAfbeelding

jij koopt je vis toch ook op uiterlijk,en gedrag????,of heb je alleen maar lelijke vis in je bak zwemmen??

Michael
0-200
0-200

Bericht door Michael »

Ik ga ze niet echt op uiterlijk kopen want uiterlijk doet er uiteindelijk niks toe als je vissen wilt houden je kan een mooie fel gekleurde vis hebben die heel je bestand sloopt in een paar minuten of een saai gekleurde vis die alles heel laat... wat wil je dan liever.

De discussie op een ander forum doet er hier niet toe ik post het hier niet daar.... Wat ik op een ander forum post doet er zowiezo niks aan toe want daar ben ik beheerder en hier ben ik forumlid...

Terug naar het vissenverhaal ik kom regelmatig bij importeurs waar je de raarste vissen ziet die allemaal naar van die figuren gaan met kleine bakjes en die ze voor het stoere uiterlijk willen alleen maar om indruk te maken op de mensen... Van kijk wat een gevaarlijke vis heb ik.... dit soort figuren vind ik de doodsteek voor de hobby zie hoe het een jaar of 4 a 5 geleden met de piranha's verging iedereen sprak er schande van dat men een filmpje zag op youtube waar ze een levende muis voerde.... maar niet veel later zag je dit dus ook op fora terug komen van leden die er eerst schande van sproken... kortom triest en nog eens triest.

In jou geval als je ze de ruimte kan geven is het goed maar 90 wie weet wel 95% van die dieren die ze aanbieden belanden niet goed en zullen een lange weg hebben eer ze pijnlijk zullen sterven.

Wat mij betreft mogen ze hier een verbod op doen per direct op dit soort monsters hier zou ik zo JA voor stemmen als het kon jammerlijk dat de handel boven dierenwelzijn gaat... en dat je in Nederland alles kan verkrijgen wat je wil al wel niet legaal....

Oja dat die vis er niks omgeeft kan jij niet weten of die alleen is ?? In de Zoo van Dusseldorf heb ik ze met 6 bij elkaar gezien in een mega bak en dat zag er toch mooier uit dan een 1ling weg kwijnend in een minibakje....

Onderwerp auteur
iwan
0-200
0-200

Bericht door iwan »

Michael schreef:Ik ga ze niet echt op uiterlijk kopen want uiterlijk doet er uiteindelijk niks toe als je vissen wilt houden je kan een mooie fel gekleurde vis hebben die heel je bestand sloopt in een paar minuten of een saai gekleurde vis die alles heel laat... wat wil je dan liever.

De discussie op een ander forum doet er hier niet toe ik post het hier niet daar.... Wat ik op een ander forum post doet er zowiezo niks aan toe want daar ben ik beheerder en hier ben ik forumlid...

Terug naar het vissenverhaal ik kom regelmatig bij importeurs waar je de raarste vissen ziet die allemaal naar van die figuren gaan met kleine bakjes en die ze voor het stoere uiterlijk willen alleen maar om indruk te maken op de mensen... Van kijk wat een gevaarlijke vis heb ik.... dit soort figuren vind ik de doodsteek voor de hobby zie hoe het een jaar of 4 a 5 geleden met de piranha's verging iedereen sprak er schande van dat men een filmpje zag op youtube waar ze een levende muis voerde.... maar niet veel later zag je dit dus ook op fora terug komen van leden die er eerst schande van sproken... kortom triest en nog eens triest.

In jou geval als je ze de ruimte kan geven is het goed maar 90 wie weet wel 95% van die dieren die ze aanbieden belanden niet goed en zullen een lange weg hebben eer ze pijnlijk zullen sterven.

Wat mij betreft mogen ze hier een verbod op doen per direct op dit soort monsters hier zou ik zo JA voor stemmen als het kon jammerlijk dat de handel boven dierenwelzijn gaat... en dat je in Nederland alles kan verkrijgen wat je wil al wel niet legaal....

Oja dat die vis er niks omgeeft kan jij niet weten of die alleen is ?? In de Zoo van Dusseldorf heb ik ze met 6 bij elkaar gezien in een mega bak en dat zag er toch mooier uit dan een 1ling weg kwijnend in een minibakje....
mja,ik moet zeggen dat ik mn vissen wel op uiterlijk koop,niet op kleur,en natuurlijk of ze bij elkaar kunnen,,al heb ik nu midden en zuid amerika door elkaar,,het gaat goed..
die monsters waar je het over hebt,,ben ik met je eens,,die worden vaak gekocht,alleen al om een stoere vis te hebben ,,
zo zit het niet bij mij in iedergeval,,want ken aan monsters zat komen,maar ik moet ze niet.
ik ben zoals je weet wel een meervalliefhebber,en de meeste worden toch inderdaad te groot voor een normaal,en ook een groot aquarium,,vandaar de optie binnenvijver,want wil sowieso toch mn tuin opknappen, en tja,,dan kun je er beter iest van maken,waar je ook aandacht aan besteed,,dus mn meervallen komen in een opgehoogde vijver,met 1 inkijkkant aan de zijkant(want alleen je vissen van bovenaf bekijken,ben je ook zo beu)

dat verbod op bepaalde vissoorten mag er wat mij betreft ook wel komen,,maar waar is de grens.??
een landelijk verbod mischien,maar zoals bij zoveel inheemse diersoorten,,mag je ze in het ene land wel hebben,en in het andere niet,,dus krijg je NOG meer zwarte handel(totaal iets anders,,maar kijk naar de pittbullterrier,presa canario,argentijnse dog etc) veel illegale fokkers,,en de dieren worden nog slechter van kwaliteit,,en 20 km verderop in belgie liggen ze voor het oprapen.

gelukkig zijn deze vissen ook niet in elke aquazaak te koop.
Laatst gewijzigd door iwan op 24 feb 2008 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

jari4now

Bericht door jari4now »

Ik ga mijn Discussen echt wel op hun uiterlijk beoordelen hoor....

Werd "vroeger"met mij ook gedaan :wink:

Dat je er verder ook naar kijkt wat er wel en niet bij elkaar kan is uiteraard een logisch gevolg