Hoe diervriendelijk ben jij?

goudvis
0-200
0-200

Re: Hoe diervriendelijk ben jij?

Bericht door goudvis »

MartijnFish schreef:......

muggen zijn trouwens bij mij de pineut :mrgreen:
...Bij mij óók hoor.Slaap je net lekker...hoor je wéér gezoem rond je oren...grrr :cry:
BAM :!: (komen er wel 2 voor op de begravenis voor terug).. :P
Vriendelijke groeten van Goudvis. Mijn sterrenbeeld is vis en ik heb 2 (goud)vissen.

Vissenliefhebber
0-200
0-200

Bericht door Vissenliefhebber »

Ik ben denk ik redelijk diervriendelijk omdat ik zelf een aquarium onderhoud en we hebben ook een kat die veel zorg nodig heeft en ik zorg graag voor dieren en ik zie ook graag dieren. Maar aan de andere kant... Ik vis graag met een hengel en ik eet wekelijks vis en vlees ..
Groetjes , Anton !
---------------------

labarca

Bericht door labarca »

Diervriendelijk??? bestaat zoiets wel?
Hoewel ik ieders mening ben toegedaan en het respecteer heb ik ook zo de mijne.
Ik ben geen vegetariër, hengelsport behoord tot een van mijn hobby's maar wel op een sportieve manier.
Ik ben bezitter van 5 aquaria met alles bij elkaar ruim 100 vissen, 2 honden, 3 katten en een grasparkietje.
Ik kan erg genieten van een goed stukje vlees maar de verzorging van dieren in het algemeen moet goed zijn anders moet je geen dieren houden.
Als ik bijvoorbeeld een guppy heb dat niet lekker is koop ik van dure medicatie terwijl een gyppy maar net 1 euro kost, het zou vele malen goedkoper zijn een nieuw en gezond visje te kopen dan een medicijn maar zo zit ik niet in elkaar.
Ieder levend wezen heeft gevoelens en net zoveeel recht op een bestaan als wijzelf dus ik draag zorg voor mijn dieren naar beste vermogen.
Ik heb een hekel aan mensen die dieren mishandelen en niet goed willen zerzorgen maar ook wel een beetje aan die fanatieke vergetariers die denken dat alles maar vleesvrij moet zijn en opdringerig zijn met hun standpunt omdat het zo Moet zijn zoals zij dat willen.
Als iemand een vleeseter is zoals ik dan is dat goed, als iemend geen vlees wil eten is dat ook goed maar laat ieder in zijn/haar waarde.
Dit is mijn mening en zo denk ik erover.
Johan

Erik Partizan
0-200
0-200

Bericht door Erik Partizan »

tja... diervriendelijk... om te beginnen zijn insecten voor mij allemaal taboe, als ik er 1 zie in mijn woning, is ie gelijk dood, evenals spinnen. Maar wat ze buiten allemaal doen zal me een worst wezen, zolang ze me niet iriteren.

Met andere dieren ben ik in zoverre diervriendelijk dat ik het niet nodig vind dat een dier lijdt. Als ik een vogel tegen een raam zie vliegen, controleer ik altijd of ie levenskansen heeft of niet, als ie bijvoorbeeld uit zijn snavel bloedt, dan maak ik direct een eind aan zijn lijden, maar als er een jong vogeltje op straat zit, die nog niet kan vliegen, dan zet ik hem heel voorzichtig ergens waar ie veiliger zit.

Ik kan erg genieten van de natuur hier in slowakije, en zal nooit voor de grap me hond achter een paar herten of zo aan laten jagen, maar als ik met een jager meekan het bos is, leg ik er net zo gemakkelijk 1 om. Als er namelijk niet gejaagd word, komen er veel te veel van dezelfde soort in een stuk bos, herten en/of wilde zwijnen, en die zijn dan gedoemd om een hongerdood te sterven in de winter. En dt vind ik dan weer zieliger dan een goed gemikt schot.

In Nederland is er ook zo een stukje waar men de natuur zijn gang laat gaan, daar lopen die oerossen en dergelijke, als ik dan hoor dat er ik weet niet hoeveel een hongerdood (erg pijnlijk) zijn gestorven omdat ze bewust niet bijvoeren, dan kan ik aardig pissed worden, schiet er dan een paar af, zodat de rest voldoende eten heeft.

Met vissen is het bij mij eigenlijk hetzelfde, ik zal ze niet laten lijden als ik zie dat het niet goed met ze gaat, en er dan een snel einde aan maken, maar zal er niet een seconde om rouwen. Garnalen staan bij mij nog een stapje lager, lol, die gaan regelmatig als levend voer in de grote bak. Maar aan de andere kant koop ik er wel een paar panda's bij wanneer ik hoor dat het groeps dieren zijn. Net als met guppen, ze gaan wel in een kraamkamertje omdat de jonkies verkocht worden, dus ik er zoveel mogelijk levend wil hebben, maar ik koop dan wel weer de grootste kraamkamer die er is, en stop er 2 in zodat ze niet helemaal alleen zitten. En als vissen onderling vechten, en het gaat me te hard, dan verhuisd er snel 1 naar een andere bak, of naar een kennis.

Dus kort om de bocht gezien hou ik wel van dieren, zal ze niet onnodig pijn bezorgen, maar ik hou ook van dieren op mijn bord.

Dus ik denk dat ik aan de goede kant van de lijn tussen goed en kwaad zit 8)
Als je maar lang genoeg prutst, lukt het vanzelf een keer

labarca

Bericht door labarca »

Hoewel ik al iets heb geschreven in dit artikel maara er toch een dingetje waarop ik iets verder wil gaan.
Ik las dat sommige niet doen aan hengelsport omdat ze bang zijn de vissen pijn te doen.
Ik beoefen de hengelsport al +- 40 jaar en ben daarin erg sporteif en heb al talloze artikelen gezelen over het wel en wee van de hengelsport.
Er zijn al vele onderzoeken geweest over het toebrengen van pijn bij het vissen.
Het is nooit aangetoond dat vissen pijn hebben als er haakje dooir de lip heengaat.
Vissen schijnen geen zenuwen te hebben in de bekstreek zodat pijn niet zou worden waargenomen.
Ikzelf ben geen vis dus kan niet uit eige ervaring spreken maar elke vis die ik tot nu toe heb gevangen heeft het goed overleeft.
Vissen schijnen er geen blijvende hinder aan te ondervinden en hertsellen bijzonder goed en snel.
Natuurlijikis het wel zo dat vissen gestressed raken als ze worden gevangen en aan een draad worden ophesen uit het water.
Als een visser niet goed weet waar hij/zij mee bezig is, is dat natuurlijk een kwalijke zaak.
Een echte sportrvisser weet dat natuurlijk wel en mijn eigen eravring is dat ik een vis probeer te vangen en te landen zoals dat heet, op een zo goed mogelijek wijze, de vis altijd met natte handen onthaak, meestal met de handen maar soms ook met een hulpmiddel en daarna de vis zo snel mogelijk terugplaats in het water of indien noodzakelijk in een goed en ruim leefnet.
Het lijkt een grote tegenstrijdigheid dat ik als dier en natuurliefhebber toch de hengelsport beoefen maar iedereen die zegt een ware dierenliefhebber te zijn eet er wel van of gebruikt/misbruikt op een of andere wijze het dier in het algemeen.
Voorbeeld is wel de hulphond.
Deze honden worden als pup al vrij geisoleerd van soortgenoten getrained om mensen te helpen, een mooi iets wat nog te weinig wordt gedaan maar dat is in feite ook een vorm van mishandeling, het dier is niet vrij om om te gaan en te spelen met soortgenoten terwijl een hond wel een roedeldier is.
Ik heb geen bezwaar tegen het gebruik van hulphonden maar ik wil alleen maar aangeven dat niemand 100% diervriendelijk is of kan zijn.
We kunnen alleen het zo goed mogelijk proberen te zijn.

Ik hoop niet dat ik iemand kwets of tegen het hoofd stoot maar ik geef alleen mijn mening maar respecteer ook de mening van anderen.
Johan

ed bolder
0-200
0-200

Bericht door ed bolder »

hoe moet ik het zeggen
ik ben goed voor mijn beesten { en er lopen , kruipen , zwemmen . vliegen er hier nog al wat
wij eten gewoon vlees
en het ergste is , in ons gezin zijn er 3 die er vissen , ik,mijn zoon,en mijn dochter
insecten buiten , prima , tuin is vlindervriendelijk aangelegd , hommels zijn meer dan welkom
insecten binnen , spinnen worden buiten gezet , muggen sterven ter plekke
op de vraag zijn wij diervriendelijk , zeg ik NEE
we houden vissen in een aquarium , daar horen ze niet
ik heb vijvers met vissen { wildvang } is prachtig , maar het hoort niet zo
in mijn zoutwater aquarium zit koraal , komt uit indonesie , geroofd uit de natuur
evenals de vissen
mooi om te zien , maar het hoort niet
vogels in een kooi , leuk , maar hoort niet { uuuuuh ik heb zelf 2 tamme parkieten }
diervriendelijk ? de mensheid op zich niet
we kunnen het de beesten zo goed mogelijk maken , maar die horen in de natuur
en niet in bakken , kooien , vijvers