Maar ik twijfel nog wat over de bestanden, vooral of de vissen goed bij elkaar passen qua gedrag e.d. en of het niet teveel vis is (wat ik snel heb).
Bestand 1, Zuid-Amerika:
4x Apistogramma alacrina (1m 3v)
15x Hyphessobrycon columbianus
10x Otocinclus vittatus
6x Copella arnoldi (2m 4v)
6x Cleithracara maronii
Om de samenstelling maak ik me persoonlijk niet zo zorgen, alleen weet ik niet zeker of 2 mannelijke arnoldi's samen zullen gaan (bak zal worden ingericht met heel veel hout, een paar hoge Echinodorussen, wat Sterrenkruid en drijfplanten)? De Cichliden maak ik me ook niet zo'n zorgen om, Sleutelgatcichliden zouden rustige vissen zijn als ik het goed heb, zouden dus mooi combineren met de Apistogramma's die ook (heel) rustig zijn.
En bestand 2, Azië (hiervan vermoed ik dat er teveel vis in zit en dat bepaalde vissen niet qua gedrag bij elkaar kunnen):
2x Colisa chuna
2x Trichogaster leeri
30x Celestichthys margaritatus (alleen als het me lukt deze te kweken, anders gaat het me veel te veel geld kosten)
6 (of meer?)x Dario dario
12x Caridina multidentata (Japonica garnaal)
?x Vuurgarnaal
10x Neritina turrita (Nerite slak)
6x Crossocheilus siamensis
De combinatie van de 2 Labyrintvissen moet wel kunnen denk ik, dit omdat ik veel planten zal nemen, waarschijnlijk verschillende Javavarens bij de oppervlakte, veel Rotala, Cryptocorynes en Hygrophila difformis en een bult drijfplanten.
De Crossocheilus twijfel ik over, ik vind het prachtige vissen maar ik zou niet weten wat voor gedrag ze hebben (ga me er uiteraard nog wel over inlezen). Iemand ervaring ermee en weet of ze bij het bovengenoemde bestand kunnen?
Voor de duidelijkheid: het gaat om 2 verschillende bakken.
PS: ook even voor de duidelijkheid, de volgende vissen zwemmen al in de 2 bakken en zou ik graag behouden (de Apistogramma's sowieso, desnoods pas ik het hele bestand op die vissen aan
Japonica en Vuurgarnalen
Nerite slakken
Pareldanio's
Colisa chuna's
Apistogramma's
Otocinclussen