Ik ben Dennis en ik heb me vanavond aangemeld op dit forum omdat ik eigenaar ben geworden van een aquarium.
Ik heb dit aquarium (een Juwel vision 260) gekregen van mn oom omdat deze ging verhuizen en er geen ruimte en geen tijd meer voor had.
Ik moet dus ook al gelijk op voorhand vermelden dat ik geen verstand heb van het houden en onderhouden van vissen in zo`n groot aquarium maar het lijkt me een leuke uitdaging en heb gelukkig al veel informatie kunnen vinden op oa dit forum.
Er zitten nu dus een aantal vissen bij, waarvan 2 maanvissen en 6 Neontetra`s. Van de andere vissen (4) die er bij zitten weet ik niet welk soort dit is dus mischien dat jullie mij hier bij kunnen helpen en hier wat meer info over kunnen geven. Ik heb wat fotos gemaakt. Sommige zijn niet van top kwaliteit maar hopelijk is het toch nog te zien.

Mijn volgende vraag, gezien dat er niet heel veel vissen in het aquarium zitten, zou ik er graag nog wat vissen bij doen. Wat raden jullie mij aan om dit vis bestand uit te breiden. Ik heb al wat zitten spitten op internet en kwam de Ancistrus dolichopterus tegen, dit lijkt me een leuke vis voor op de bodem volgens mij is deze ook makkelijk te houden. Verder gaat mijn voorkeur uit naar kleur en uiteraard niet te moeilijk in onderhoud daar ik pas begin.
Voor de volledigheid de vissen zitten nu tijdelijk in een kleinere bak omdat ik het grote aquarium helemaal heb schoongemaakt en deze staat nu weer een paar dagen te draaien voordat de vissen er weer terug in kunnen.
Hoop op wat nuttige tips en info. Iniedergeval bij voorbaat dank!