Groeiproblemen

Patman
800-1000
800-1000

Re: Groeiproblemen

Bericht door Patman »

ja, heb ik ook eens gehad.... werkt ook idd.
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

mol
0-200
0-200

Bericht door mol »

er blijkt wel hier iets van onwetenheid als ik het even zo mag noemen tegenover de aquariaan die denkt al ver gevorderd te zijn. ik kan daar nog kort in wezen ook en dat is dat je een goudvis niet in een discusvissen bak stopt.

denken jullie dat het anders is met planten en dat ze allemaal maar dezelfde waarden nodig hebben ofzo?
denk daar maar eens goed over na. :wink:

mol
0-200
0-200

Bericht door mol »

trouwens is niet hatelijk bedoeld hoor :lol: kom wat bod over, weet ik :oops:

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

mol schreef:er blijkt wel hier iets van onwetenheid als ik het even zo mag noemen tegenover de aquariaan die denkt al ver gevorderd te zijn. ik kan daar nog kort in wezen ook en dat is dat je een goudvis niet in een discusvissen bak stopt.

denken jullie dat het anders is met planten en dat ze allemaal maar dezelfde waarden nodig hebben ofzo?
denk daar maar eens goed over na. :wink:
Je bent goed wakker eej Mol... :D

Als de algemene waterwaardes 'plantvriendelijk' zijn, en deze waardes in overeenstemming zijn met de wensen van de vissen, dan komt het met 90% van de planten wel goed. Er zullen altijd planten zijn die andere waardes nodig hebben (of ander licht, of meer bijvoeding) en die zullen het in een algemene bak dus niet halen.. Jammer maar helaas. Voor veel mensen is het een hobby, voor sommige een wetenschappelijk project... Natuurlijk heeft een Echinodorus Amazonicus graag andere waarden dan een Anubias... Maar ik kan je ook vertellen dat in mijn Rio240 deze planten gezamelijk hebben gestaan. En er allebei in topconditie waren. (De waterwaardes waren KH=5, pH 6,8... ).
De Anubias staat nu in de Malawibak, en is nu wat minder mooi....
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

even de 1e meet resultaten. de kh zit op 7,5 à 7,75.

de ph blijft moeilijk te zeggen. want voor mij blijft het moeilijk de kleur blauw te onderscheiden van blauw, blauw en blauw. dus heb ik volgens mij een ph van ong 7.5 à 8.

op zijn laagste zou ik dan een co2 waarde van 2.1 ml/l hebben. echter gok ik dat deze iets hoger is

fosfaten nog niet kunnen testen.

plantenvoeding nog steeds easycarbo, ferro en profito volgens voorgeschreven dosering. (overigens hoeveel ijzer uitgedruk in ppm zou je moeten hebben in de bak ? )

nog steeds plantengroei een raadsel.

is het mogelijk, dat de planten als het ware TE veel licht krijgen en daarom niet goed willen groeien? of is dat niet mogelijk?

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Een goede ijzer (FE) waarde ligt tussen de 0,5- 1,0 mg/l.

Te veel licht kan volgens mij niet nee, de fotosynthese werkt maar een uur of 12 daarna doet de plant er niks meer mee.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

Volgens mij zit jou Co2 waarde veeeeeeeel te laag!
gr, Rico

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

Rico schreef:Volgens mij zit jou Co2 waarde veeeeeeeel te laag!
stiekum weet ik dit wel zeker.

ik wacht tot ik mijn stagevergoeding van 3 maanden stage binnen heb, en da kan ik mijn Co2 set gaan bestellen :D :D :D