waterwaarde
waterwaarde
hoi.
zijn de waterwaardes voor elke vissoort gelijk die je bij elkaar kan houden.
in een zoetwater aquarium.
en zijn de waterwaardes van bv een gezeldschaps aquarium gelijk aan een biotoop aquarium
zijn de waterwaardes voor elke vissoort gelijk die je bij elkaar kan houden.
in een zoetwater aquarium.
en zijn de waterwaardes van bv een gezeldschaps aquarium gelijk aan een biotoop aquarium
-
timothymeertens
- 800-1000

Re: waterwaarde
neen,iedere vis heeft andere waarden nodig en zijn vlug te vinden
eerst bepalen wat je wil en dan uitzoeken welke vissen je mooi vind en dan een selectie welke de juiste waarden vragen,moet je erbij zeggen dat sommige toch wel wat speling hebben.
eerst bepalen wat je wil en dan uitzoeken welke vissen je mooi vind en dan een selectie welke de juiste waarden vragen,moet je erbij zeggen dat sommige toch wel wat speling hebben.
ah oke.
ik ga een juwel rekord 800 nemen.
een 80 cm bak.
moet ik daar ook een co2 pomp in laten draaien?
ik ga een juwel rekord 800 nemen.
een 80 cm bak.
moet ik daar ook een co2 pomp in laten draaien?
Overigens wil ik nog wel even toevoegen dat de meeste aquariumvissen gewend zijn aan de waterwaardes van het Nederlandse kraanwater, dus als de ene vis van pH 6 houdt en de ander van 7 kan je pH 6,5 aanhouden voor je bak 
CO2 hoeft niet, de meeste planten groeien prima zonder
CO2 hoeft niet, de meeste planten groeien prima zonder
bedankt voor de info.
ik weet nu een stuk meer over het houden van een aquarium.
ik dacht dat het moeilijk zou zijn door de vele info op inet.
ik wil de volgende vissen houden.
maanvis 2x,
papegaai cicliden 10 stuks evt meer
pantsr meerval 6 stuks
antennebaarsjes10 stuks
het lijstje kan nog veranderen.
waar kan ik het terug vinden welke vis welke waterwaarde nodig heb
ik weet nu een stuk meer over het houden van een aquarium.
ik dacht dat het moeilijk zou zijn door de vele info op inet.
ik wil de volgende vissen houden.
maanvis 2x,
papegaai cicliden 10 stuks evt meer
pantsr meerval 6 stuks
antennebaarsjes10 stuks
het lijstje kan nog veranderen.
waar kan ik het terug vinden welke vis welke waterwaarde nodig heb
Wat betreft vissen en waterwaarden kan je beginnen met de database hier op de site.
De maanvissen zou ik je willen afraden deze, horen echt in een bak van minstens 100 cm breed (zelf vind ik 150 beter) met een waterhoogte van 60 cm. Anders komt het wanneer ze volwassen zijn echt niet goed (als ze dit uberhaubt halen). Bovendien moet je die met minstens 6 stuks houden.
Als het gaat om de papegaai cichliden
De maanvissen zou ik je willen afraden deze, horen echt in een bak van minstens 100 cm breed (zelf vind ik 150 beter) met een waterhoogte van 60 cm. Anders komt het wanneer ze volwassen zijn echt niet goed (als ze dit uberhaubt halen). Bovendien moet je die met minstens 6 stuks houden.
Als het gaat om de papegaai cichliden
'You can be what ever you resolve to be'
Oeps verkeerde knopje...
De papegaai cichliden; ik sluit me aan bij laten we zeggen de meeste hier. Gewoon niet doen, dit zijn mismaakte misbaksels die ondanks goede zorgen en de beste bedoelingen geen fijn leven gaan krijgen.
Er zijn echt heel veel andere leuke vissen te vinden!
De papegaai cichliden; ik sluit me aan bij laten we zeggen de meeste hier. Gewoon niet doen, dit zijn mismaakte misbaksels die ondanks goede zorgen en de beste bedoelingen geen fijn leven gaan krijgen.
Er zijn echt heel veel andere leuke vissen te vinden!
ik ga even kijken,een biotoop aquarium vind ik ook mooi.
nu twijfel ik weer tussen een meterbak en een 80 cm bak hahaha
is een meterbak met een interne pomp en een thermostaat en verlichting duur in stroomverbruik?
hoeveel zou dat per maand kosten.
nu twijfel ik weer tussen een meterbak en een 80 cm bak hahaha
is een meterbak met een interne pomp en een thermostaat en verlichting duur in stroomverbruik?
hoeveel zou dat per maand kosten.
Een groot deel van deze hobby bestaat uit keuzes maken. Of je wordt er hartstikke gek van of je eindigt (net als ik tot een aantal jaren terug) met tientallen verschillende soorten bakjes en aquaria omdat, er nu eenmaal zoveel moois te vinden is.
Of je kan een bak helemaal naar je ( en van de vissen) zin maken maar, daar komt veel onderzoek en twijfel aan te pas.
Wat betreft stroom verbruik zal er zeker verschil zijn tussen een 80 cm en een 100 cm bak maar, dit zal niet heel erg groot zijn.
Belangrijk is te onderzoeken wat voor jou geschikt is? Bv led verlichting is relatief duur in aanschaf maar zuinig in gebruik. Wil je een bak met veel planten en verlichting of bv een black water bak?
Wat zal de watertemperatuur worden? Wat is de kamertemperatuur waar de bak komt te staan?
Allemaal zaken die invloed hebben op de kosten.
Ik heb het in ieder geval nooit uitgerekend.
Succes en vooral veel plezief met het maken van je keuzes en vergeet niet dat er op het forum veel kennis en ervaring is. Oftewel, vragen staat vrij!
Of je kan een bak helemaal naar je ( en van de vissen) zin maken maar, daar komt veel onderzoek en twijfel aan te pas.
Wat betreft stroom verbruik zal er zeker verschil zijn tussen een 80 cm en een 100 cm bak maar, dit zal niet heel erg groot zijn.
Belangrijk is te onderzoeken wat voor jou geschikt is? Bv led verlichting is relatief duur in aanschaf maar zuinig in gebruik. Wil je een bak met veel planten en verlichting of bv een black water bak?
Wat zal de watertemperatuur worden? Wat is de kamertemperatuur waar de bak komt te staan?
Allemaal zaken die invloed hebben op de kosten.
Ik heb het in ieder geval nooit uitgerekend.
Succes en vooral veel plezief met het maken van je keuzes en vergeet niet dat er op het forum veel kennis en ervaring is. Oftewel, vragen staat vrij!
ik weet al wat ik ga nemen.
ik wil een biotoop aquarium van midden amerika.
deze vissen zijn lekker kleurrijk en ziet en vrolijk uit.
ik ga een meterbak nemen,en op de dressoir zetten dan kan ik ernaar kijken als ik op de bank zit:)
ik ga effe een ondermat aanschaffen en het aquarium waterpas zetten.
ik wil een biotoop aquarium van midden amerika.
deze vissen zijn lekker kleurrijk en ziet en vrolijk uit.
ik ga een meterbak nemen,en op de dressoir zetten dan kan ik ernaar kijken als ik op de bank zit:)
ik ga effe een ondermat aanschaffen en het aquarium waterpas zetten.
Als je een bak van Juwel neemt, moet je geen ondermat aanschaffen aangezien Juwel een speciale bodemglasplaat heeft 
ah okee
bedankt voor de tip
bedankt voor de tip
En zorg voor een stevige kast! Een meter bak weegt al snel minimaal 250 kg.
me dressoir kan dat wel aan 250 kg(hoop ik)
bedankt voor de tips.
bedankt voor de tips.
Als je nakweek vissen neemt dan hoef jij niet naar de ph waarde te kijken hoor, de pH in Nederland uit de kraan moet minstens 7.0 zijn en geloof me dat bij de kwekers die waarde niet lager zal zijn..... of je moet meteen wildvang vissen nemen.
parrot cichliden? niet doen he
ps: wekelijks je water verversen voor ongeveer 30% en je visjes zullen happy zijn.
parrot cichliden? niet doen he
ps: wekelijks je water verversen voor ongeveer 30% en je visjes zullen happy zijn.