dit gaat dus niet door.....
MAAR... het plan is gewijzigd en niet van de baan.
en de prijs was ook zeer gunstig
nu ik de bak gevonden had moest ik op zoek naar de techniek die de bak draaiende zou houden. ik heb contact opgenomen met aqua-home sponsor van dit forum, en die wouden me graag helpen met een keuze maken voor de techniek bij dit project.
na wat over en weer contact te hebben gehad zijn we er over uit wat het gaat worden:
de pomp die het water gaat rond pompen word de Fuval fx6 deze pmpt 3400 liter per uur en dat is ruim voldoende voor een bak met 680 liter inhoud
de verlichting word 2 maal JMB IP68 Aqua Led 27Watt - 90CM wit/blauw, 8.000K dit is wat ik minimaal wel nodig heb en er is uiteraard nog ruimte om uit te bereiden.
er zal ook een lucht pomp opkomen maar ik misschien dat ik dit met de tijd ga veranderen en veel stroming in de bak te creeeren doormiddel van wavemakers.
de voorbereidingen zijn al in volle gang het gat in de muur is al gemaakt en de kast waar het aquarium opstaat ook..... en de bak staat ook al.
het is nu wachten op de levering van aqua-home zodat ik verder kan met de puntjes op de i gaten maken voor de slangen in de kast en stroomvoorziening voorbereiden.
het schiet al lekker op dus morgen komt het zand voor de bodem binnen dit zal wit zand zijn. daar wil ik graag stenen in hebben het liefst grote... en donker grijs van kleur hier moet ik nog ff naar opzoek.
ik zal straks nog even wat foto's uploaden van de situatie hoe hij nu is en zal de komende dagen/weken de voortgang met jullie delen...
groetjes