Nu heb ik hier een halfwas paartje sleutelgat cichliden en vraag ik mij af of deze samen kunnen met vuurgarnaaltjes of mini japonica's?
Ik heb geen enkele ervaring met deze cichlide.
Dat ze af en toe een jong garnaaltje pikken is niet zo erg maar als ze ook aan de volwassen exemplaren beginnen te knagen moet ik toch even een ander plan bedenken.
Iemand ervaring?
Sleutelgat cichliden en garnaaltjes
Re: Sleutelgat cichliden en garnaaltjes
Nee geen een Childen kan met garnalen alles wat in hun mond past zal er in gaan
Hier wel eens gelachen om mijn Discussen, garnaal op blad, kijkt recht naar discus, discus denkt jamjam, garnaal trekt een lange neus en is vele malen sneller dan die discus.
Of te wel, misschien niet de beste combi, maar als je trage chiclides hebt met snel kwekende garnalen alla vuurtjes en genoeg kleine schuilplekjes, zou ik het wel proberen.
Daarin tegen, ook al eens antennebaarjes erbij gehad ........ die heb ik toen maar naar een andere bak gedaan.
Of te wel, misschien niet de beste combi, maar als je trage chiclides hebt met snel kwekende garnalen alla vuurtjes en genoeg kleine schuilplekjes, zou ik het wel proberen.
Daarin tegen, ook al eens antennebaarjes erbij gehad ........ die heb ik toen maar naar een andere bak gedaan.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Kees, dat is inderdaad lachen!
de sleutelgatcichlides zijn erg vreedzaam maar zullen ongetwijfeld wel eens een garnaaltje mee pikken,
ik gebruik die kleine garnaaltjes in de killi kweekbakjes omdat ze de eitjes zo mooi schoon poetsen dat bevalt me veel beter dan allerlei chemische ontsmettingsproducten en kennelijk bevalt het de garnaaltjes ook prima want het worden er steeds meer.
Dan zal ik maar een groter garnaal soort zoeken om in de bak te doen zodat ze misschien een langer leven zijn beschoren.
de sleutelgatcichlides zijn erg vreedzaam maar zullen ongetwijfeld wel eens een garnaaltje mee pikken,
ik gebruik die kleine garnaaltjes in de killi kweekbakjes omdat ze de eitjes zo mooi schoon poetsen dat bevalt me veel beter dan allerlei chemische ontsmettingsproducten en kennelijk bevalt het de garnaaltjes ook prima want het worden er steeds meer.
Dan zal ik maar een groter garnaal soort zoeken om in de bak te doen zodat ze misschien een langer leven zijn beschoren.
'You can be what ever you resolve to be'
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het een probleem zal zijn, de vissen zijn goed doorvoed (mag ik hopen
) en zullen dus misschien af en toe voor de sport eens achter een garnaaltje aangaan en er vast ook wel eens een zwakkere uit vissen maar meer niet hoor. Het verhaal wordt heel anders als ze geen voedsel krijgen natuurlijk.
dat voeren zit wel goed. iedere dag is er levend of diepvries en altijd ook droog en evt groen voer dus daar zal het niet aan liggen.
in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken!
in ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken!
'You can be what ever you resolve to be'