Hallo
Na een telefoontje vandaag bleek dat mijn bakkie (450L)eindelijk binnen was.
Meteen maar opgehaald met wat spulletjes erbij, eheim elektronische externe filter, achterwand van juwel (kreeg ik van mijn vrouwtje die mee was) en nog wat testjes voor het water en een nepboomstronk.
Nu wil ik dus discussen gaan houden en wil ik de volgenden vissen gaan houden:
5/6 discusvissen
+/- 12 corry sterbai
20 kardinaaltjes
en een aantal kreeftjes.
Nu vroeg ik me af of de kreeftjes samen gaan met de andere vissen?
En waar kan ik het beste mijn discusvissen vandaan halen (omg noord holland).
Ik hoorde laatst in een winkel een verkoper tegen een klant zeggen dat er ergens iemand in saendelft ook discusvissen verkoopt maar dat dat geen goede is.
Niels
Gaat dit samen?????????
Gaat dit samen?????????
1x Juwel Vision 450. Discusbak.
-
Rob Bosman
Re: Gaat dit samen?????????
Sorry Niels,
beetje laat met antwoorden, je vis keuze is perfect hoor geen probleem.
Je zit in Noord-Holland zeg je dan kan ik je er maar 1 aan bevelen en dat is Leo Lammerse http://www.kerklied.com/~discusvis/Disc ... erkoop.htm bij hem kan je ook diepvries voer kopen en andere zaken en ik kan je verzekeren dat deze man zeer kundig is. Ook op gebied van ziekten, ontwikkeld oa zijn eiegen medicijnen.
Sucses met je keuze om discussen te gaan houden en eigenlijk had ik moeten zeggen bij mij maar doe Leo maar de groeten van me.
Grt Rob
beetje laat met antwoorden, je vis keuze is perfect hoor geen probleem.
Je zit in Noord-Holland zeg je dan kan ik je er maar 1 aan bevelen en dat is Leo Lammerse http://www.kerklied.com/~discusvis/Disc ... erkoop.htm bij hem kan je ook diepvries voer kopen en andere zaken en ik kan je verzekeren dat deze man zeer kundig is. Ook op gebied van ziekten, ontwikkeld oa zijn eiegen medicijnen.
Sucses met je keuze om discussen te gaan houden en eigenlijk had ik moeten zeggen bij mij maar doe Leo maar de groeten van me.
Grt Rob
Zullen de discussen de garnaaltjes niet als hapje zien, of blijven ze daar wel vanaf?
-
jari4now
Als de garnalen nog klein zijn zeker wel, de jongen die in de bak geboren zullen worden die gaan zeker dienen als een "de Blijker" hapje voor de Discussen.
Als de schaal hard genoeg is zal het wel mee vallen
Als de schaal hard genoeg is zal het wel mee vallen
-
Rob Bosman
Klopt Jari, zolang de garnalen en kreeftjes hun harde schil hebben is er niets aan de hand alleen jongbroed wordt gezien als voer maar daar is niets mis mee.
-
jari4now
Zo zie je maar Rob, zelfs ik begin dingen te leren......al is het wel moeizaam 
Ik vraag me af na het lezen van de vraag van iemand op een ander forum hoe het eigenlijk zit met de hoeveelheid liter per bijvis, bij een discus is het dus 50l/p vis.
Maar hoeveel liter per visje moet je rekenen voor bv een zalmpje of een kardinaaltje?
Want ik heb er nu 15 in mijn bak zitten maar wil er misschien wel meer hebben.
Maar hoeveel liter per visje moet je rekenen voor bv een zalmpje of een kardinaaltje?
Want ik heb er nu 15 in mijn bak zitten maar wil er misschien wel meer hebben.
1x Juwel Vision 450. Discusbak.
Is niet echt een regel voor, maar vaak wordt er dan 1 liter per cm vis gerekent.