Limnophila sessiliflora bij mij wordt wat bruinig kan dit de oorzaak zijn van te weinig Nitraat in het water?
hij groeit wel goed. de nieuwe scheuten zijn ook in begin goed fel groen maar beginnen toch wat te kleuren aan de buitenkant met bruine randjes....
dit geldt ook voor de Hygrophila difformis de nieuwe scheuten zijn fel groen maar de balderen worden wat bruinig....
Ik heb daar bij mijn sessiflora ook last van. Ik weet dat ik veel te weinig nitraat en geen fosfaat in mijn water heb, en ben er zojuist achter gekomen dat ik ook veel te weinig Co2 in mijn water heb. Ik had er nog niet bij stilgestaan dat daar inderdaad de donkere plekken in de sessiflora vandaan kunnen komen.
Ik kreeg vanmorgen in de winkel uitgelegd wat planten allemaal nodig hebben: minimaal 12 uur licht, voldoende van minimaal 1 voedingsstof van de groep macrovoeding en minimaal 1 stof uit de groep microvoeding.
Macrovoeding is voornamelijk Co2, nitraat en fosfaat. Dus als je 1 van die voldoende geeft, is het goed. Als je tenminste ook 1 van de stoffen uit de groep micro hebt: IJzer, MN en SN (magnesium? en?).