Vissenbestand uitbreiden

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Botje77
0-200
0-200

Vissenbestand uitbreiden

Bericht door Botje77 »

Goede avond!
Ik ben arianne en nieuw op dit forum. Ik wil graag mijn vissen bestand uitbreiden maar weet niet goed welke erbij kunnen en weet niet goed of ik goed word voorgelicht.
Ik heb een ferplast Dubai 100 met inhoud van 200 liter. Redelijk wat planten. Dus ga bij mijn vissenbestand uit van 150 liter. Mij is verteld dat je moet uitgaan van 10 cm vis per 1 liter. Ik heb nu als bestand:
2 kardinaal tetras (ik weet dat er daar meer van moeten zijn, maar er zijn er 3 overleden(waterwaardes zijn goed))
5 blauwe tetras
3 ballonmollys
2 dwerggoeramis koppeltje
3 corydoras albino,panda, pulcher
Ik had bij de aquarium zaak gevraagd en die hadden het over een kempvis, kan ik er nog een koppeltje dwerggoeramis bij zetten of gaan de mannetjes dan vechten? En ik wil graag nog een paar kleurrijke vissen erin.
I.i.g worden die niet groter dan 5 cm dus kom ik op 75 liter.dus kan ik nog voor 75 liter aan vis kopen volgens hun, maar klopt dat wel? OW ja en mijn mannetjes Molly wil een van de vrouwtjes niet met rust laten..tips?
Alvast bedankt voor het antwoord :D

Goerami
0-200
0-200

Re: Vissenbestand uitbreiden

Bericht door Goerami »

hallo de tetra's absoluut met meer, dan voelen ze zich zekerder. in de natuur zijn er scholen van honderden gezien :shock: ! maar dwerggoerami's kan denk ik wel maar ze zullen wel elkaar als rivalen zien, maar in een grote bak zou het denk ik wel kunnen alleen wel heel veel planten en drijfplanten
Cichliden

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Ik zou kiezen uit 1 soort scholenvis. Dus Blauwe tetra's of kardinaaltetra's en deze uitbreiden naar een flinke school, 10 stuks als minimum. Persoonlijk denk ik dat 15 stuks leuker is om naar te kijken.
Vervolgens GEEN extra man dwerggourami nemen, dat draaid sowieso op oorlog uit.. Een vrouw extra moet volgens mij wel kunnen.
De cory's zijn ook leuke vissen. Die zou ik als ik jou was ook uitbreiden naar een mooie school. Denk dan aan iets van 10 stuks.

Ik zou ook geen kempvis toevoegen. Houd het in de bovenste laag echt op 1 harem/paarvormer.
Over de molly kan ik zo niks zeggen. Maar misschien kunnen veel schuilmogelijkheden helpen.

Die regel van zoveel cm vis per liter water is niet echt een regel, het is meer een richtlijn. Het ligt helemaal aan de bak, de filter en de bewoners van de bak hoeveel vissen je werkelijk kan toevoegen. Maar ik denk dat je met mijn lijstje toch al een leuk bakje vol hebt.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Rickpad schreef:Ik zou kiezen uit 1 soort scholenvis. Dus Blauwe tetra's of kardinaaltetra's en deze uitbreiden naar een flinke school, 10 stuks als minimum. Persoonlijk denk ik dat 15 stuks leuker is om naar te kijken.
Vervolgens GEEN extra man dwerggourami nemen, dat draaid sowieso op oorlog uit.. Een vrouw extra moet volgens mij wel kunnen.
De cory's zijn ook leuke vissen. Die zou ik als ik jou was ook uitbreiden naar een mooie school. Denk dan aan iets van 10 stuks.

Ik zou ook geen kempvis toevoegen. Houd het in de bovenste laag echt op 1 harem/paarvormer.
Over de molly kan ik zo niks zeggen. Maar misschien kunnen veel schuilmogelijkheden helpen.

Die regel van zoveel cm vis per liter water is niet echt een regel, het is meer een richtlijn. Het ligt helemaal aan de bak, de filter en de bewoners van de bak hoeveel vissen je werkelijk kan toevoegen. Maar ik denk dat je met mijn lijstje toch al een leuk bakje vol hebt.
helemaal mee eens en welkom bij ons :wave: :balonnen:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Botje77
0-200
0-200

Bericht door Botje77 »

Dank jullie voor jullie reacties! Heb er echt wat aan en ga er gelijk werk van maken! En bedankt Stylz voor het warme welkom!

Goerami
0-200
0-200

Bericht door Goerami »

haha ik zal :wave: :wave: :wave: ook welkom heten
Cichliden

Onderwerp auteur
Botje77
0-200
0-200