Hallo, wie heeft er nog goede ideeën voor mijn nieuwe aquarium. Ik ben over gestapt van een 1 meter naar een 2,7 meter aquarium. Nu ben ik van plan om een amazone biotoop te gaan maken.
De glazen bak staat op zijn plek en ik wacht alleen nog op de achterwand (akwaline amazone). Ik ga de bak nog opstarten zonder CO2. en wil met planten aan de slag. Ik weet nog niet welke planten erin komen en zou graag hiervoor advies willen hebben. Het hout heb ik al, ook dit moet voorzien worden van planten/mossen.
Nieuw aquarium
Re: Nieuw aquarium
Welkom op AquafoRA. Dat is nogal een overstap zeg, mooie maat bak.
Kijk eens in onze database, mss staan er wat plantjes voor je bij.
Veel leesplezier
Kijk eens in onze database, mss staan er wat plantjes voor je bij.
Veel leesplezier
Greetings...
Mooie maat komt me bekend voor ik heb zelf ook 270 cm
plantjes is toch vooral een kwestie van smaak dus kijk eens wat je leuk vind, kijk dan of het bij de biotoop past, of wil je niet zo puur doen en gewoon iets maken wat er op geinspireerd is
want mosjes en varentjes brengen je zo maar buiten de amazone
Ga daar mee aan de slag das de helft van de lol van aquarium houden dingen uitzoeken
Ga daar mee aan de slag das de helft van de lol van aquarium houden dingen uitzoeken
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
ik denk dat er genoeg mensen zijn die je er wat over kunnen vertellen hier.... ik jammer genoeg niet want heb niet zo heel veel verstand van biotopen wil het wel graag dus ga dit topic zeker volgen.
Ieder heeft natuurlijk een eigen smaak maar bij Amazone denk ik toch meteen aan de Pterophyllum Sp. Rio Nanay (duh, die heb ik dus zelf)
en zeker bij dat formaat bak zouden een stuk of 7 heel mooi kunnen. Dit kan ook betekenen dat je verder iets beperkt bent in je keuze want bij maanvissen moet je echt rustige bijvissen zetten want ze zijn zeer op hun rust gesteld en gaan helemaal stressen in een bak vol ADHD vissen.
Verder is amazone een heel ruim begrip natuurlijk want die is weer opgedeeld in vele verschillende soorten biotopen bv Rio Negro betekend donker water en alleen wat moeras planten maar ga je voor een meer algemeen idee dan ga je voor zacht zuur water met veel hout en veel bladeren op de bodem en kom je qua vissen op tetra en zalm soorten, bijna alle corydoras soorten en L nummers en ook bijna alle cichlidensoorten passen daar in.
Volgens mij kun je veel richtingen op, Discus is ook een mogelijkheid in jouw bak en een echte takkenbak zou ook heel gaaf zijn en bijna 2 x mijn takkenbak...wow!
Verder is amazone een heel ruim begrip natuurlijk want die is weer opgedeeld in vele verschillende soorten biotopen bv Rio Negro betekend donker water en alleen wat moeras planten maar ga je voor een meer algemeen idee dan ga je voor zacht zuur water met veel hout en veel bladeren op de bodem en kom je qua vissen op tetra en zalm soorten, bijna alle corydoras soorten en L nummers en ook bijna alle cichlidensoorten passen daar in.
Volgens mij kun je veel richtingen op, Discus is ook een mogelijkheid in jouw bak en een echte takkenbak zou ook heel gaaf zijn en bijna 2 x mijn takkenbak...wow!