Afmetingen aquarium: 120cm x 45cmx 65cm
Vrijdag haal ik hem op.
Ik denk aan een groep diamantzalmen met daarbij grotere vissen, koppeltje kan al genoeg zijn zodat ze mooi gaan samen scholen.
Daarbij
3-4 Pangio Kuhlii
8-10-12 Van een corydoras soort (iig een mooie groep qua grote voor dit aquarium)
Lijkt jullie dit een mooi bestand en hoe groot zal ik de groep diamantzalmen doen.
Ik heb zitten zoeken naar een groter visje om het samenscholen te laten werken en kwam bij Apistogramma cacatuoides uit ik las oa op hobbykweekers.nl:
"De Apistogramma cacatuoides of kakatoe cichlide is waarschijnlijk de sterkste van alle Apistogramma's en kan ook door beginners gehouden en zelfs gekweekt worden".
Al weet ik niet of het kweken is wat ik wil.
In een topic op dit forum las ik:
Of krijg ik dan alleen een mooie school als ze jongen hebben? En dreiging moet natuurlijk niet te reëel zijn.Rickpad schreef:Over het algemeen zullen de vissen zonder drijging met verloop van tijd stoppen met scholen. Je zou dit kunnen oplossen door dreiging toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan apisto's, helemaal als ze jongen hebben. Die kunnen de visjes af en toe eens lekker opjagen zodat ze weer gaan scholen.
Ik moet me ook nog eens goed verdiepen in de beplanting dat is natuurlijk ook beeldbepalend en heb ik een beetje laten liggen.
Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen
Groetjes Jason