Hallo
Ik heb 2 antennebaarsen een man en een vrouw. Ze zijn echt super mooi. Maar eigenlijk word ik gek van ze, waarschijnlijk hebben ze al mijn ballon molly baby's al opgegeten en ze jagen nieuwkomers achterna. Maarja weg doen is ook zonde vind ik. Wat moet ik doen help??
Niet te vreden
-
ellenoord
Onderwerp auteur - 0-200

Niet te vreden
Mijn 60 cm bakkie is heilig.
Re: Niet te vreden
Misschien zorgen voor een minder overzichtelijke bak. Dan kan het zijn dat de vissen een kleiner territorium nemen en zo de medebewoners minder lastig vallen. daarnaast kunnen de medebewoners ook beter schuilen.
Hoe groot is de bak eigenlijk?
Als het 60cm is dan zal er inderdaad geen mogelijkheid zijn om dat probleem op te lossen. De antennebaarsjes zullen dan het hele aquarium als territorium gaan gebruiken. Als ze dan eitjes leggen zal dat kunnen uitlopen op verliezen onder de medebewonders.
Als het 60cm is dan zal er inderdaad geen mogelijkheid zijn om dat probleem op te lossen. De antennebaarsjes zullen dan het hele aquarium als territorium gaan gebruiken. Als ze dan eitjes leggen zal dat kunnen uitlopen op verliezen onder de medebewonders.
Das nog steeds best krap. Je moet er vooral voor zorgen dat je niet van de ene kant van de bak naar de andere kan kijken. Dus als je door een zijruit kijkt moet je de andere zijkant niet kunnen zien.
Ik denk ook dat je bakje redelijk klein is voor antennebaarsjes het zijn en blijven cichliden.
maar zorg idd voor voldoende schuilplaatsen en dingen waar de anderen even uit het zicht kunnen zijn, dan kan je ze best houden met andere vissen.
Kweken is een keuze de combinatie gezelschap en kweken levert af en toe wel eens een paar jongen op maar daar moet je niet van uit gaan zeker niet met roverjes.
maar zorg idd voor voldoende schuilplaatsen en dingen waar de anderen even uit het zicht kunnen zijn, dan kan je ze best houden met andere vissen.
Kweken is een keuze de combinatie gezelschap en kweken levert af en toe wel eens een paar jongen op maar daar moet je niet van uit gaan zeker niet met roverjes.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0