Hallo,
Ik heb een bakkie van 80x40x30 (Lxhxdiepte).
Mijn bestand nu:
9x neontetra
2x antennebaars (man en vrouw)
1x borneozuigvis
Bij gekomen:
2x Ballon Molly ( man en vrouw)
Ik zat te denken dat ik iniedergeval nog wat neontetra's erbij neem een tussen de 5 en 7 stuks.
Ik dacht dat een paar stuk of 4 corydoras soorten ook wel leuk zou zijn.
En nog 5 gemarmerde bijlzalmen.
Heeft iemand nog tips hier over?
Nieuwe vissen maar wat?
-
ellenoord
Onderwerp auteur - 0-200

Nieuwe vissen maar wat?
Laatst gewijzigd door ellenoord op 27 aug 2013 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn 60 cm bakkie is heilig.
Re: Nieuwe vissen maar wat?
Lijkt me inderdaad verstandig/leuk om je Neontetra's wat uit te breiden met 6 stuks 
Ik zal als ik jou was 6 corydorassen doen. Daarna zal het even aankijken moeten zijn of er nog bijlzalmen bij kunnen
Wat bedoel je eigenlijk met borneozuigvis? Acistrus?
Ik zal als ik jou was 6 corydorassen doen. Daarna zal het even aankijken moeten zijn of er nog bijlzalmen bij kunnen
Wat bedoel je eigenlijk met borneozuigvis? Acistrus?
-
ellenoord
Onderwerp auteur - 0-200

Geen idee maar zo heet dat beest en in de dierenwinkel noemde ze het een vlinderzuigvis. Kan helaas geen foto maken hij zit verstopt
Ik vermoed dat het om een beaufortia soort gaat of anders iets dergelijks.
Probeer maar via een zoekmachine.
Probeer maar via een zoekmachine.
'You can be what ever you resolve to be'
-
ellenoord
Onderwerp auteur - 0-200

ja dat klopt het gaat om een beaufortia leveretti
wow een beaufortia leveretti? en die hadden ze je verkocht voor in een 60 cm bakje? schandalig!!
Die heeft nu dus geluk dat jij een ongeluk had met je bakje
Als het echt de neontetra is en niet de kardinaal kun je er zelfs wel 10 bijdoen hoor of 11 als je een groep van 20 een mooier rond getal vind (zoals ik
) de neons zijn toch wat kleiner hè.
Misschien vind je een stuk of 6 Japonica garnalen ook wel leuk? die werken meteen lekker wat eventueel alg weg.
Die heeft nu dus geluk dat jij een ongeluk had met je bakje
Als het echt de neontetra is en niet de kardinaal kun je er zelfs wel 10 bijdoen hoor of 11 als je een groep van 20 een mooier rond getal vind (zoals ik
Misschien vind je een stuk of 6 Japonica garnalen ook wel leuk? die werken meteen lekker wat eventueel alg weg.
-
ellenoord
Onderwerp auteur - 0-200

Ja ze zeide dat het kon en ik had geen verstand van die vis. Maar je kan zien dat hij dIT een leukere bak vind
Het zou op zich ook een Gastromyzon of een Sewellia kunnen zijn, die blijven wat kleiner en zie je volgens mij ook vaker in winkels. In dat geval is het wel te doen in 80cm. Mocht je de kans zien, geef ze dan een lekkere gladde steen op de plek waar de meeste stroming is.
Als je al zo'n beest hebt en twee antennebaarsjes zou ik eerder bijlzalmen toevoegen dan cory's. Je loopt het risico dat je antennebaarsjes een nest maken, en dat komt gepaard met een territorium. In een bak van 80cm hou je dan weinig ruimte over voor andere bodemvissen.
Als je al zo'n beest hebt en twee antennebaarsjes zou ik eerder bijlzalmen toevoegen dan cory's. Je loopt het risico dat je antennebaarsjes een nest maken, en dat komt gepaard met een territorium. In een bak van 80cm hou je dan weinig ruimte over voor andere bodemvissen.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
ellenoord
Onderwerp auteur - 0-200

Gastromyzon zou het ook kunnen zijn idd hij werd volgens de winkel niet groter dan ongeveer 10 cm. Zou het leuk voor hem zijn om er nog 1 te kopen of is hij alleen ook tevreden?