Hallo allemaal,
ik sta op het punt een Rio 125 aan te schaffen en zou wel wat tips kunnen gebruiken.
Op dit moment heb ik alleen een klein bakje met 8 guppen (M), deze zou ik wel over willen zetten.
Zelf zat ik te denken om te beginnen met een schooltje Tetra's (stuk of 10 neon's)
en wat Corydoras. welke ben ik nog niet helemaal uit maar de Eques vind ik erg mooi. (misschien stuk of 6)
Dit samen met de guppen is misschien al wat druk.
Ik zou het mooi vinden om er later nog een koppeltje bij te doen zoals de Colisa Lalia of de Colisa Chuna.
Is dit überhaupt te doen qua waardes, hoeveelheid vissen en verdraagzaamheid?
Of zal ik de guppen beter niet overzetten?
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken?
Visbestand voor rio 125
Re: Visbestand voor rio 125
Hoi Levi, welkom op het forum
Volgens mij kan dat op zich allemaal wel al heb je gelijk wat de drukte betreft. De rode minor (eques) kan ook erg druk zijn begrijp ik wanneer er meerdere mannen in de groep zitten, die zullen "vechten" om de leiderschap van de groep en dat kan met heen en weer zwemmende guppen én een groep tetra's best druk zijn. Beter is het om te kiezen voor óf de tetra's óf de minors. Ga je voor tetra's neem dan de Kardinalen ipv de Neons die zijn net iets mooier en dan mag je er wel stuk of 15 nemen hoor. Koppeltje Colisa erbij moet kunnen maar zorg voor voldoende drijfplantjes dan. Van de Corydoras ook minstens 8 stuks en je hebt een pracht bestandje.
Volgens mij kan dat op zich allemaal wel al heb je gelijk wat de drukte betreft. De rode minor (eques) kan ook erg druk zijn begrijp ik wanneer er meerdere mannen in de groep zitten, die zullen "vechten" om de leiderschap van de groep en dat kan met heen en weer zwemmende guppen én een groep tetra's best druk zijn. Beter is het om te kiezen voor óf de tetra's óf de minors. Ga je voor tetra's neem dan de Kardinalen ipv de Neons die zijn net iets mooier en dan mag je er wel stuk of 15 nemen hoor. Koppeltje Colisa erbij moet kunnen maar zorg voor voldoende drijfplantjes dan. Van de Corydoras ook minstens 8 stuks en je hebt een pracht bestandje.
Ik bedoelde de corydoras eques, die zijn anders als de rode minor toch..
Zijn wel prachtige vissen heb ik net even gezien, alleen volgens mij bevinden deze zich ook voornamelijk in de middenlaag dan word het wel heel druk met tetras en een paar guppen
Aaaaaaaah die zijn mooi, werd er toevalliig gisteren door Eska voor het eerst op gewezen. Prachtig en zo'n €18,00 per stuk vertelde hij...pffffffff. Als ik de zin beter gelezen had had ik gezien dat je dat bedoelde inderdaad.
Ja die andere zijn de rode minor maar mijn praatje van net gaat nu lekker niet op, mooi!
Ik bedoelde ze niet aan te smeren, ik dacht dat jij die al wilde, foutje bedankt dus
Ja die andere zijn de rode minor maar mijn praatje van net gaat nu lekker niet op, mooi!
Ik bedoelde ze niet aan te smeren, ik dacht dat jij die al wilde, foutje bedankt dus