gezelschap rio 400
-
visje@water
Onderwerp auteur - 0-200

gezelschap rio 400
hallo,
ik ben opzoek naar een leuk en vooral mooi visbestand (gezelschap) voor onze rio 400 151x51x66
zijn nu ruim een week aan het indraaien dus over ongeveer 2 weken willen we rustig vissen gaan bijvoegen
er komen zoiezo 4 zwaarddrager mee uit ons vorige aquarium
ook vinden we de raminezi en de kuhli's erg leuk maar geen idee ofdat dit zo samen gaat.
iemand tips voor leuke en mooie vissen die bij elkaar kunnen/passen
ik ben opzoek naar een leuk en vooral mooi visbestand (gezelschap) voor onze rio 400 151x51x66
zijn nu ruim een week aan het indraaien dus over ongeveer 2 weken willen we rustig vissen gaan bijvoegen
er komen zoiezo 4 zwaarddrager mee uit ons vorige aquarium
ook vinden we de raminezi en de kuhli's erg leuk maar geen idee ofdat dit zo samen gaat.
iemand tips voor leuke en mooie vissen die bij elkaar kunnen/passen
Re: gezelschap rio 400
Hoi en welkom
mocht je van plan zijn op het forum mee te gaan doen dan zou het heel leuk zijn als je jezelf even voorstelt dat kun je hier doen.
Verder kun je in een rio 400 lekker veel kwijt en persoonlijk zou ik gaan voor;
een groep Corydoras ik denk zeker wel 15 stuks
een mooie L144 of een L168
een lekkere grote school van bv Kardinaal tetra's of Hengeli's of Espei bv, stuk of 40
boven in een stuk of 15 marmerbijl zalmpjes en een harem goerami's
ramirezi's kunnen zeker erbij en ook de kuhli's is een leuk idee maar dan wel minstens 10 denk ik.
in plaats van ramirezi kun je ook bv denken aan een harem Mikrogeophagus Altispinosa
Mocht je het mooi vinden kun je nog wel 2 of 3 mooie L nummers erbij doen.
mocht je van plan zijn op het forum mee te gaan doen dan zou het heel leuk zijn als je jezelf even voorstelt dat kun je hier doen.
Verder kun je in een rio 400 lekker veel kwijt en persoonlijk zou ik gaan voor;
een groep Corydoras ik denk zeker wel 15 stuks
een mooie L144 of een L168
een lekkere grote school van bv Kardinaal tetra's of Hengeli's of Espei bv, stuk of 40
boven in een stuk of 15 marmerbijl zalmpjes en een harem goerami's
ramirezi's kunnen zeker erbij en ook de kuhli's is een leuk idee maar dan wel minstens 10 denk ik.
in plaats van ramirezi kun je ook bv denken aan een harem Mikrogeophagus Altispinosa
Mocht je het mooi vinden kun je nog wel 2 of 3 mooie L nummers erbij doen.
-
visje@water
Onderwerp auteur - 0-200

Zal me zo even voorstellen idd
kijk hier kan ik wat mee en zal ik ook zeker doen, heb ze even gegoogled en ziet er top uit. Past dit allemaal bij elkaar met waterwaardes en temperatuur?
en is 40 tetra's niet erg veel?
Mikrogeophagus Altispinosa kunnen die niet samen met ramirezi's vind ze allebei heel erg mooi
kijk hier kan ik wat mee en zal ik ook zeker doen, heb ze even gegoogled en ziet er top uit. Past dit allemaal bij elkaar met waterwaardes en temperatuur?
en is 40 tetra's niet erg veel?
Mikrogeophagus Altispinosa kunnen die niet samen met ramirezi's vind ze allebei heel erg mooi
Wellicht is het een goed idee als je eerst even in onze uitgebreide database leuke vissen uitzoekt. Vaak staat er ook hoe groot de bak minimaal (ongeveer) moet zijn. Op deze manier kan je zelf een beetje je vissenbestand samenstellen. als je vervolgens deze hier plaatst, kunnen wij, eventueel, nog op of aanmerkingen geven. Er zijn namelijk heeeeeel veel mogelijkheden, haha! 
Ramirezies is een heel mooi en leuk visje. Helaas worden er erg veel zeer zwakke visjes van verkocht.
groetjes Agnes
-
visje@water
Onderwerp auteur - 0-200

Hoe haal je de zwakke eruit? gewoon kijken welke mooi vol en goed gebouwd zijn?
of andere kenmerken.
of andere kenmerken.
-
visje@water
Onderwerp auteur - 0-200

nog eventjes en de vissen kunnen erin
heb even rondgekeken wat we leuk vinden en zijn alvast hierop uitgekomen.
graag op en aanmerkingen ofdat dit zo goed te houden is.
4x zwaarddragers
2x raminezi
2x honiggoerami
1x algeneter
15x roodkopzalm
4x waaierhand garnaal
later zal er vast nog wat vis bij kunnen
heb even rondgekeken wat we leuk vinden en zijn alvast hierop uitgekomen.
graag op en aanmerkingen ofdat dit zo goed te houden is.
4x zwaarddragers
2x raminezi
2x honiggoerami
1x algeneter
15x roodkopzalm
4x waaierhand garnaal
later zal er vast nog wat vis bij kunnen
Klinkt wel als een leuk bestand. De waaierhant garnalen zijn niet echt makkelijk in leven te houden. Je moet natuurlijk ook wel een beetje geluk hebben wat je koopt
. Ik had er eerst 3 en al vrij snel was er nog maar 1 over. Deze doet het gelukkig wel goed.
groetjes Agnes
De Raminezi is een visje die helaas te ver doorgekweekt is waardoor er veel uitval is onder deze vissen, ze zijn door de kweek erg zwak geworden.visje@water schreef:
4x zwaarddragers
2x raminezi
2x honiggoerami
1x algeneter
15x roodkopzalm
4x waaierhand garnaal
Van de algeneter zou ik er zeker meer nemen in z'n grote bak.
De Waaierhand garnalen kunnen goed, let er wel op dat deze speciaal voer nodig hebben.
De rest van de vissen kan prima, in een rio 400 zou ik persoonlijk een grote school vissen nemen. 15 stuks gaat een klein groepje worden in z'n grote bak. Maar je kan er altijd wel mee beginnen en kijken hoe je het vind, er bij halen kan altijd nog
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
-
visje@water
Onderwerp auteur - 0-200

die algeneters, die zijn toch meer voor de sier en niet dat ze je bak ook echt vrij houden van alg, en ik vind ze maar saai want hij zit altijd verstopt .
zou daar nog een aantal (5?) clownbotias, 20tal kardinaaltetras en een stuk of 5 torpedo barbaal bij kunnen?
zou daar nog een aantal (5?) clownbotias, 20tal kardinaaltetras en een stuk of 5 torpedo barbaal bij kunnen?
Waaierhandgarnalen horen eigenlijk niet in een gezelschapsbak thuis, zullen langzamerhand verhongeren omdat we de bak te schoon houden.
Een speciaalbak met enkel grove filtering is het beste.
De Atya gabonensis is de mooiste maar meteen de meest schuwe en moeilijk in leven te houden.
Ik begin er niet meer aan.
Een speciaalbak met enkel grove filtering is het beste.
De Atya gabonensis is de mooiste maar meteen de meest schuwe en moeilijk in leven te houden.
Ik begin er niet meer aan.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
Een algeneter zal je aquarium nooit alg vrij houden 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Algeneters zul je dus wel L nummers mee bedoelen en die zie je veelal weinig omdat het nacht dieren zijn maar wanneer je van iemand een aantal jonge dieren kunt kopen bv op MP dan wennen ze aan de bak en de omgevings beweging en zie je ze overdag ook veel hoor.
Clown botia's zijn prachtig maar daarvoor geldt hetzelfde, ik heb een grotere van 12 cm overgenomen van Esmee en die zie ik nooit en heb er meteen 2 kleine bijgekocht van 4 cm en die scharrelen nu de hele dag door de bak. Bedenk wel dt die 30 cm worden he dus 5 is wat veel
Clown botia's zijn prachtig maar daarvoor geldt hetzelfde, ik heb een grotere van 12 cm overgenomen van Esmee en die zie ik nooit en heb er meteen 2 kleine bijgekocht van 4 cm en die scharrelen nu de hele dag door de bak. Bedenk wel dt die 30 cm worden he dus 5 is wat veel
-
visje@water
Onderwerp auteur - 0-200

ok had gelezen dat je die het beste per 5 kon houden, en dat ze 30cm worden ook meer uitzondering als regel is.