Mijn planten zijn op dreef en wil eigenlijk nog wel een paar visjes erbij. Weet alleen niet welke of kan er niks over vinden.
Mijn bak is 100x40x48
Mijn bestand is nu.
2 endler guppen ( deze doe ik weg vind het niks)
12 blauwe neons
5 corydora panda komen er nog 3 of 6 bij.
3 ottocinclussen
1 naaldmeerval
2 cpo kreeftjes
10 vuurgarnalen
1 tijgergarnaal (verkeerd bezorgd, maar heeft vreemd genoeg wel eieren nu)
En nog wat slakken.
Nu dacht ik zelf aan een beta splender, misschien een koppeltje.
Of een paar Microrasbora sp. Galaxy ( maar twee schooltjes is niet verstandig begreep ik)
En misschien nog een paar visjes, maar weet eigenlijk niet van hoe en wat.
nog een paar visjes
Re: nog een paar visjes
Persoonlijk zou ik nu kiezen voor een mooie blikvanger, een mooie Betta crowntail man bv die gaat als koning majestueus door de bak, of een mooi koppeltje van een Apistogramma soort, bv de cacatuoides of een mooie hongsloi. Oto's ook uitbreiden tot 10 dan heb je veel meer lol aan ze. Ook zou ik er nog een farlowella bijkopen omdat ze graag samen vertoeven net als hier de Sturisoma Panamense.
Mocht je voor een betta gaan dan alleen een man nemen, dit is een solitaire vis die echt alleen een vrouw zoekt om te paren en verder altijd alleen is. Met een vrouw erbij zal de betta waarschijnlijk vervelend opjaag gedrag gaan vertonen. Je vuurtjes zullen wel opgejaagd worden trouwens door een betta maar bij mij had ie er maar zelden ook een te pakken.
Mocht je voor een betta gaan dan alleen een man nemen, dit is een solitaire vis die echt alleen een vrouw zoekt om te paren en verder altijd alleen is. Met een vrouw erbij zal de betta waarschijnlijk vervelend opjaag gedrag gaan vertonen. Je vuurtjes zullen wel opgejaagd worden trouwens door een betta maar bij mij had ie er maar zelden ook een te pakken.
Oke ik zal er nog een farlowella bij halen en een paar ottos.
Dan ga ik toch voor de beta al vind ik die Apistogramma ook heel erg mooi.
Dan ga ik toch voor de beta al vind ik die Apistogramma ook heel erg mooi.
Echt, een Betta die zo prachtig door je bak heen gaat is een enorme aanwinst.