Ik ben nieuw hier op dit forum. Na een aantal jaartjes een 60cm aquarium gehad te hebben, was het tijd voor een maatje groter. Mijn keuze is gevallen op de juwel Rio240. Een kleine 2 weken geleden is deze bezorgd. Meteen startte mijn vakantie van 3 weken, dus ik had tijd genoeg om hem op te bouwen.
Het leek me leuk/mooi zelf een achterwand te gaan maken. Echter had ik dit nog nooit gedaan, dus eerst maar eens veel op internet gelezen. Daarna begonnen met de wand:

Het aquarium kwam binnen

Hier nog in lege staat.

Spullen zijn ook binnen: Piepschuim, tegellijm, epoxy hars, enz.

Eerste opzetje.

Ik heb lang zitten twijfelen, of ik de wand geheel in het aquarium zou gaan opbouwen, of in delen buiten het aquarium. Mijn keuze is op het eerste gevallen, en zodoende werden de eerste delen piepschuim met speciale aquariumkit in het aquarium gekit.

Filter in-en uitlaat uitgesneden.

En de eerste tegellaag zit erop.
Inmiddels zitten we op 3 lagen tegellijm, waarvan de laatste opgeschuurd. Morgen ga ik met de epoxy aan de gang.
Hier heb ik echter nog wel een vraagje over: Ik heb wat proef-rotsjes gemaakt om wat kleur te testen. Deze rotsjes heb ik inmiddels voorzien van de eerste laag epoxy. Klopt het dat de epoxy erg dun is? Ik heb netjes de mengverhouding 1:2 aangehouden. Het is net ietsjes dikker dan water.