Het is vakantie, ik ben vaak op pad met mijn kleintje pils.
De uitjes naar aquawinkels horen er bij hier hoor
Helaas ook noodzakelijk, zo was er een lamp kapot, dus nieuwe lamp gehaald. Afijn...
Zo kwam ik in een door heel Nederland bekende zaak, met aqua-afdeling. Die gaven een boekje mee en mijn oog viel op een artikel over een jonge man welke over zijn aquahobby "sprak". Op het eerste gezicht best een mooi aquarium, doch...
Toen zag ik welke afmetingen de bak had..
50 vissen waaronder regenboogvissen (groot) en jawel... echt waar... discussen!
Ik mag hopen dat hij van plan is om deze vissen te herplaatsen in een grotere bak en dat men dat vergeten is te vermelden in het artikel.
Maar het frustrerende van dit artikel is dat er mensen op verkeerde ideeen zouden kunnen worden gebracht en er nòg meer vissen in te kleine aqua's terecht zullen komen
Dan heb ik nog niet gemeld over dat hij "vertelde" over dat zijn vissen niet houden van onverwachtse bewegingen en dan wegschieten. Hij tikt af en toe expres op het glas... want als ze dan wegschieten, zou hij weten dat ze gezond zijn...
Zucht... (dat beoordeel ik persoonlijk liever op een andere manier...)
en dit wilde ik gewoon even kwijt hier... op het forum vol mensen die het beste met hun vissen voor hebben!
Nogmaals, ik heb geen direct commentaar op de jonge man, wellicht heeft hij geen juiste info gekregen, doch.. Degen welke besluiten dergelijk artikel te plaatsen, zouden toch wat meer na mogen gaan denken over het welzijn van dieren en evt. gevolgen van .....