Bestand 160x60x50

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Floor
200-400
200-400

Bestand 160x60x50

Bericht door Floor »

Ondanks dat ik enige tijd geleden al heb aangekondigd mijn nieuwe bak op te zullen starten duurt het door allerlei omstandigheden allemaal wat langer dan verwacht.
De techniek is klaar en er staan al wat bodem plantjes op kweek.
Inmiddels is ook de bioloog klaar. Deze is 100x40x40 met 3 filter kamers en een kamertje voor de pomp, verwarming en CO2 diffusor.

Ik heb al wat vissen in andere aquaria zwemmen en kan het toch echt niet laten om alvast een bestand samen te stellen.

De volgende heb ik al en wil ik in de 160 bak uitbreiden.

Corydoras Adolfoi nu 5 en zullen er dan 10 worden
Carnegiella Strigata Strigata nu 6 en zullen er dan 10 worden

Verder wil ik er de volgende bij doen

Trigonostigma Espei. 25 à 30 stuks
Otocinclus ..... 10 stuks
Colisa chuna. Koppel

Dit zal het dan zo ongeveer moeten worden, te beginnen met vissen die ik al heb en daarna langzaam uitbreiden.
Ook wil ik er nog wel wat bijzonders bij, misschien een paartje of een klein groepje maar ik heb nu nog geen idee wat dat zal moeten worden.
Ook heb ik nog Aplocheilus Lineatus 'red' (1m en 3v ) die zitten nu samen met de Carnegiella's enals ze zo braaf blijven als nu mogen ze er misschien ook bij.

Groeten Floor,
'You can be what ever you resolve to be'

Ronald C.
200-400
200-400

Re: Bestand 160x60x50

Bericht door Ronald C. »

Hoi Floor,

Leuke vissen maar denk eraan dat 1,60 een flinke maat is. De chuna's zou je best kunnen vervangen door een grotere goerami bv. Ook grotere stenen en stroken geven optisch een betere indruk en laten je bak dan ook groter lijken. Let op dat je niet teveel vis bovenin krijgt met goerami, bijlagen en de aplocheilus.

Onderwerp auteur
Floor
200-400
200-400

Bericht door Floor »

Hoi Ronald C.,

Het is inderdaad wel te overwegen een grotere soort goerami te kiezen.
Het groepje Aplocheilus is nog niet volgroeid en ik denk dat ze als ze dat wel zijn ze misschien niet zo vriendelijk meer zullen zijn tegen hun medebewoners. In dat geval komen ze dus ook niet in de bak.

De bak zal zeker ingericht worden met enkele grote stukken decoratie. Foto's zullen te zijner tijd wel komen.
'You can be what ever you resolve to be'

Ronald C.
200-400
200-400

Bericht door Ronald C. »

Wat betreft de aplocheilus denk ik dat je er verstandig aan doet goed op te letten. Heb er ooit war gehad maar toen ze groter werden verdwenen er steeds meer cyrydorqs pygmeus bij me. Ik had geen idee waar ze bleven totdat ik een dode aplocheilus vond met een cory die in zijn bek was blijven steken. Zo ben ik er zeker 12 kwijtgeraakt.