Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op het gebied rond de kempvis ( Betta )
Het zit namelijk zo, op dit moment zijn er bij ons in huis 2 aquariums in huis:
-Juwel 80*40*30
-Juwel 60*40*30.
De kleinste staat sinds vandaag bij mijn dochtertje op de kamer met daarin wat guppen, papa's prinses zo trots als een pauw dat die mooie visjes die eerst in het aquarium van papa en mama nu dan toch echt in haar eigen aquarium zaten. ( heerlijk om te zien )
De grotere staat in de huiskamer, waar momenteel zo'n:
-10 neon tetra's
-5 kardinaal tetra's
-2 rauw tetra's
-1 appelslak
-4 zwaard dragertje's
-6 black molly's
in gehuisvest zijn.
Nu zijn mijn vrouw en ik al een tijdje aan het dubben over een ander soort aquarium op te starten ( liefst in dezelfde 80*40*30 bak )
Vandaag was dus echt zo'n lekkere zondag om eens heerlijk op dat net te surfen daar voor en ik moet zeggen met geluk
Nou ben ik stiekem ook een beetje verliefd op mijn neon tetra's dus hier een paar vragen waarin ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid zouden kunnen geven , aangezien ik vrij nieuw ben in dit wereldje.
-Volgens informatie op het net kunnen kempvissen en neon tetra's bij elkaar in 1 bak ( denk aan een schooltje van 5 a 10 stuks ) klopt dit?
-Welke prachtige siervissen kunnen nog meer samen met de kempvis en neon tetra's ?
-Er wordt gezegd dat je op 1 mannetje minimaal 2 tot 3 vrouwtjes bij moet zetten in je bak, is dit juist?
-En wat voor soort planten kan ik het beste in mijn aqarium stoppen, aangezien ze ook schuilplekken nodig hebben en van drijvende planten houden.
Hoop dat jullie me van wat antwoorden kunnen voorzien, zou de kempvis graag in mijn 80 bak willen huisvesten maar wil er wel het optimale uithalen en deze prachtige vis niet tekort doen door onwetendheid.
Groetjes Dirk