ik was gisteravond eens aan het kijken naar een rustig scholenvisje voor vervanging van m'n h. occulifer.
en toen dacht ik aan de Kryptopterus bicirrhis ( http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... erval.html ).
ik had ze zelf al een keer gezien in de winkel en hoorde dat ze best rustig zijn, alleen kunnen ze best groot worden.
zou ik een klein schooltje kunnen nemen?
visbestand dat ik dan heb:
4x Trichogaster Leeri
4x Ancistrus cf. Cirrhosus
6x Rhinogobius Wui
2x endler vrouw
1 appelslak
en een handvol garnaaltjes
of hebben jullie zelf nog ideeën voor een scholenvisje?
Kryptopterus bicirrhis
Re: Kryptopterus bicirrhis
Hoi Chris,
is een leuk maar (erg) rustige vis. Misschien zijn je Leeri's zelfs al wel te druk voor ze. Kunnen groot worden maar meestal worden zie niet zo oud. Zijn gevoelige visjes. Je zou ook kunnen kiezen voor een schooltje Nannostumus Beckfordi. Worden niet groot, rustig naar andere visjes maar de mannetjes pronken de hele tijd naar elkaar. Erg leuk om te zien. Je zou ook kunnen kiezen voor een ander karperzalmpje, keuze genoeg.
is een leuk maar (erg) rustige vis. Misschien zijn je Leeri's zelfs al wel te druk voor ze. Kunnen groot worden maar meestal worden zie niet zo oud. Zijn gevoelige visjes. Je zou ook kunnen kiezen voor een schooltje Nannostumus Beckfordi. Worden niet groot, rustig naar andere visjes maar de mannetjes pronken de hele tijd naar elkaar. Erg leuk om te zien. Je zou ook kunnen kiezen voor een ander karperzalmpje, keuze genoeg.