In mij juwel rio 125 (125 liter) zit het volgende bestand:
3x Carinotetraodon travancoricus
ongeveer 7X Macrotocinclus affinis
ongeveer 7X Danio rerio
ongeveer 8X Pangio kuhli
1X Anomalochromis thomasi
Ik vraag me af hoeveel platy's hier nog bij zouden kunnen. Ik dacht zelf aan een stuk of 3.
Kunnen hier nog platy's bij?
Kunnen hier nog platy's bij?
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Re: Kunnen hier nog platy's bij?
Eerlijk gezegd zou ik eerst kijken naar het bestand die je nu in de bak hebt, die is al niet helemaal juist naar mijn mening.
De 3 dwergjes die erin zitten zijn op zich al zeer vervuilend, daarbij vind ik ze ook niet in een gemengde bak kunnen maar dat is een ander verhaal.
De kuhli's zijn ongeschikt voor jou bak, die is daar simpelweg te klein voor en dan zitten er zelfs nog 8 van deze jongens in ook, volwassen grootte is al meer van 10 cm per stuk
Je thomasi is ook te groot voor je bak, daarbij mis je nog een exemplaar aangezien je deze dieren met zijn 2en moet houden.
Dus ipv iets erbij doen zou ik persoonlijk eerst het huidige bestand goed onder de loep nemen
De 3 dwergjes die erin zitten zijn op zich al zeer vervuilend, daarbij vind ik ze ook niet in een gemengde bak kunnen maar dat is een ander verhaal.
De kuhli's zijn ongeschikt voor jou bak, die is daar simpelweg te klein voor en dan zitten er zelfs nog 8 van deze jongens in ook, volwassen grootte is al meer van 10 cm per stuk
Je thomasi is ook te groot voor je bak, daarbij mis je nog een exemplaar aangezien je deze dieren met zijn 2en moet houden.
Dus ipv iets erbij doen zou ik persoonlijk eerst het huidige bestand goed onder de loep nemen
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Ik ben het niet eens dat dwergjes niet in een gemengde bak kunnen met rustige vissen die geen lange vinnen hebben gaat dat prima van de kuhli's wist ik niet maar uitvangen gaat wel wat moeilijk dus dat is denk ik niet mogelijk. Van mijn thomasi weet ik dat hij te groot is en dat hij het beste in een paartje gehoud kan worden.
Na dit gehoord te hebben verander ik mijn bestand niet.
Na dit gehoord te hebben verander ik mijn bestand niet.
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Mmmmm, ok......van mij hoef je niks te veranderen, het is namelijk jou bak 
Wel apart dat je weet dat een vis te groot is en in een paartje gehouden moet worden en dan toch niks veranderd
Wel apart dat je weet dat een vis te groot is en in een paartje gehouden moet worden en dan toch niks veranderd
Ik bedoel dat ik er geen platy's bij zet. Een paartje gaat niet zolang de dwergjes erbij zitten. Veranderen wil ik wel. Want dat is altijd nog een goed excuus om nog een bak erbij te nemen.
Plaatsgebrek houd me tegen.
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Als je geen paartje kan nemen door de dwergjes klopt het bestand dus niet helemaal
grote kans ook trouwens dat die nog agressief gaan worden, welke geslachten heb je?
Daarom zei ik ook dat je niet moest kijken naar de platy's maar naar je bestand recht trekken.
Daarom zei ik ook dat je niet moest kijken naar de platy's maar naar je bestand recht trekken.
Ik heb allemaal vrouwtjes en de combinatie gaat tot nu toe perfect. Maar ik zeg toch dat ik het wil gaan veranderen dus wat is het probleem dan nog?
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Even een quote van wat jezelf gezegd hebt........lex schreef: Na dit gehoord te hebben verander ik mijn bestand niet.
Succes verder met de bak.
Dankjewel jij ook nog heel veel succeslex schreef:Ik bedoel dat ik er geen platy's bij zet. Veranderen wil ik wel.
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125