Nieuwe goudvis met schimmel

Plaats reactie

Onderwerp auteur
FleurMooren
0-200
0-200

Nieuwe goudvis met schimmel

Bericht door FleurMooren »

Hallo beste vissenvrienden,

Vandaag precies een week geleden heb ik twee nieuwe sluierstaart goudvissen gekocht.
Ik had er al twee en slechte ervaringen uit het verleden hebben me geleerd de nieuwe niet meteen bij de oude te zetten. Vandaar dat ze eerst even in 'quarantine' moesten in een andere bak. Heb het water gebruikt uit het grote aquarium zodat ze daar alvast aan konden wennen.

En jawel, vandaag spot ik bij één van de twee visjes een vlekje schimmel op zijn neus. Het visje is ongeveer 3cm en het vlekje ziet eruit alsof het "op" zijn neus ligt.
Kan ik dit behandelen? Heb verschillende medicijnen gezien bij de dierenspeciaal zaak, heeft iemand een goede ervaring met de behandeling hiervan?

De andere nieuwe vis heeft nog nergens last van... moet ik deze toch behandelen? Of deze ook weer apart zetten van de zieke vis?

Alvast bedankt!

Groeten, Fleur

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Nieuwe goudvis met schimmel

Bericht door Laurens »

Als het echt schimmel is kan je gewoon een medicijn tegen schimmel halen bij de dierenwinkel, maar als je er zeker van wilt zijn dat alle ziektes en parasieten van de vis af zijn (het idee van quarantaine dus) zou eSHa2000 misschien beter zijn. Nadeel daarvan schijnt wel te zijn dat het de vruchtbaarheid van je dieren enorm verlaagt, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is...
Klaar om info te spuiten en absorberen!