peterdenhaag53 schreef:Ik zou deze methode alleen toepassen als je echt geen andere mogelijkheid hebt..bijv. omdat je vissen snel overmoeten worden gezet.
Anders zou ik toch voor het indraaien gaan voor een 4tal weken en die tijd gebruiken voor het mooi inrichten van je bak etc.
Hier heb ik totaal niks aan toe te voegen, dit is naar mijn mening nog steeds de enige echte manier om het te doen.
een paar dagen een bak in laten draaien en dan een visje uitzetten ok, maar een bak neerzetten (ok, met een goed filter) en dan je complete bestand ook nog eens in 1 keer........vragen om probs, en weet wel dat als je elke dag ververs het ook niet bepaald opschiet om een baccies cultuur op te zetten.
Sorry Frank, de methode die jij aangeeft vind ik toch een zeer slechte methode, ongeacht of het bij mensen goed gaat
peterdenhaag53 schreef:Veel baccies zitten toch in een bodem en water.
Deze zin is maar gedeeltelijk waar, in je water zitten bijna geen baccies, zo goed als alle baccies zitten in je filter en in je bodem, en dan denk ik dat er zelfs nog meer in je bodem zitten dan in je filter.