rare plek op mijn antennebaars
rare plek op mijn antennebaars
hallo allemaal! ik heb een mannetjes antennebaarsje met een rare witte plek met sliertjes met rode puntjes op zijn boven vin. ik heb al gezocht maar kan niks vinden wat het kan zijn of er op lijkt. heb nog niet mijn waterwaardes gechecked. weet iemand wat het kan zijn? hij doet trouwens ook heel normaal geen jeuk of wat dan ook. hoop dat iemand mij kan helpen!
groeten bob
groeten bob
Re: rare plek op mijn antennebaars
Kan van alles zijn, foto zou misschien wat meer duidelijkheid kunnen geven.
Klinkt me zo een beetje schimmel of een wondje.
Klinkt me zo een beetje schimmel of een wondje.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
foto uploaden lukten me niet vorige keer maar zal het morgen nog eens proberen. het ziet er trouwens niet echt uit als een wondje meer op een soort schimmel ofzo idd.
Schimmel kan zich heel erg snel uitbreiden!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
zker waar. Dat zou ik snel met een kuurtje oppakken. Al is het uit voorzorg.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
ik heb hem vandaag voor het eerst zien ''krabben" hij heeft jeuk de plek is niet groter. watvoor kuur moet ik doen dan of heb je een vissen dokter ofzo? hoop dat iemand snel antw kan geven ben nu nog vrij en de rest van de week ben ik er niet
alvast bedankt iig!
Heb dit ook gehad (bij mijn Zwarte Tetra) en die is toen overleden (was er niet op tijd bij met de kuur). Ik hoorde dat je iets moest doen met zout en daarna in quarantaine zetten, maar dat weet ik niet zeker.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
oke.. ik heb net een foto gezien wat er op lijkt en staat erbij dat het vinrot is. maar begint dat aan het eind vd vin of tussen lichaam en vin? daar heeft die van mij het. ook staat er dat het komt dat je te weinig water ververst maar dat kan egt niet bij mij. rij denk ik maar snel naar viswinkel met een foto ofzo. word gek als hij dood gaat

Vinrot begint dacht ik aan de uiteinde van de vin, maar ik kan me daarin vergissen.
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
oke. dan is dat het niet. heb foto gemaakt maar krijg hem niet op de site hij is te groot ofzo 
[album]IMG_0519[/album] 

het is niet heel duidelijk maar hoop dat het genoeg is
heb net mn water getest met een jbl strip(weet dat druppels beter zijn maar die heb ik besteld)
mijn c1=0
ph=7,6
kh=5-6
gh=7
no2=0-0,5
no3=50
volgens mij niet erg goed of wel? kan dat de reden zijn dat hij zon plek heeft?
mijn c1=0
ph=7,6
kh=5-6
gh=7
no2=0-0,5
no3=50
volgens mij niet erg goed of wel? kan dat de reden zijn dat hij zon plek heeft?
Hmm.
c1= bedoel je daar niet CI mee (chloor) zo ja dan dan is deze waarde goed.
ph=misschien iets aan de hoge kant. Ik weet niet wat idiaal is voor Anthennebaarsjes. Probeer het tussen de 6 en de 7 te houden.
kh=is volgens mij wel goed.
gh= kan misschien iets hoger. Ik denk dat rond de 8-9 goed is, maar weet niet wat Anthennebaarsjes willen.
no2=hmm nog niet cht gevaarlijk, maar als het boven de 0,3 (ongeveer 0,5 zoals bij jou) is moet je dagelijks 30% van het water vervesren tot het lager is dan 0,3.
no3= dit is wat aan een te hoge kant. Probeer het rond de 20mg/l tea houden >minder voeren, water deels verversen en meer planten toe voegen.
Maarja misschien kloppen de waardes niet helemaal vanwege dat het een jbl strip test is.
c1= bedoel je daar niet CI mee (chloor) zo ja dan dan is deze waarde goed.
ph=misschien iets aan de hoge kant. Ik weet niet wat idiaal is voor Anthennebaarsjes. Probeer het tussen de 6 en de 7 te houden.
kh=is volgens mij wel goed.
gh= kan misschien iets hoger. Ik denk dat rond de 8-9 goed is, maar weet niet wat Anthennebaarsjes willen.
no2=hmm nog niet cht gevaarlijk, maar als het boven de 0,3 (ongeveer 0,5 zoals bij jou) is moet je dagelijks 30% van het water vervesren tot het lager is dan 0,3.
no3= dit is wat aan een te hoge kant. Probeer het rond de 20mg/l tea houden >minder voeren, water deels verversen en meer planten toe voegen.
Maarja misschien kloppen de waardes niet helemaal vanwege dat het een jbl strip test is.
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
oke dank je wel. en wat vind je van de foto? geen vinrot he? ben net bij een grote dieren winkel geweest met veel vis spullen maar ze dachten dat het geen vinrot was maar wisten niet wat het wel was. ze hadden het wel over gaten ziekte ofzo?