Hallo
Ik heb een vision 260 en heb het licht 12 uur aan.
Nu wil ik in de avonduren overschakelen naar avondverlichting door middel van ledverlichting.
Ik zou het graag als volgt doen.
S`morgens gaat het gewone licht om 10.00 uur aan en dan wil ik het s`avonds weer om 8.00
uit laten gaan.
Nu moet ongeveer 19.55 het witte ledverlichting aan gaan en dan ongeveer een half uur later
moet de blauwe ledverlichting er bij aan gaan.
Om 21.00 moet de witte ledverlichting uit gaan en moet alleen de blauwe ledverlichting overblijven.
Om 22.00 moet de blauwe ledverlichting ook uit gaan.
Nu vraag ik me af of die 2 uur dat de ledverlichting brand ook als de zelfde lichturen telt als wanneer we gewone
lampen zouden gebruiken.
gr. Kobin
daglicht met avondverlichting
Re: daglicht met avondverlichting
Volgens mij niet, maar boven mijn 1.50 bak hangen 3 TL, 2 gaan er om 7.45 aan en om 21.45 uit, de andere gaat om 8.00 aan en om 22.00 uit.
Of te wel 14 uur en dat geeft bij geen problemen.
Of te wel 14 uur en dat geeft bij geen problemen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik zou ze ook niet als volwaardige uren meetellen denk ik, neem aan dat het aantal leds ook maar minimaal is aangezien het bij-verlichting betreft.
Ze kunnen niet eens meegeteld worden als volwaardig, ze hebben minder lichtopbrengst en ze hebben niet het volledig spectrum van de tl's.
Nu ga ik er uiteraard vanuit dat je de "standaard" led's zult gebruiken die overal aangeboden worden, blauw is sowieso niet mee te tellen.
Als we het nu over die led-tl balken zouden hebben zeg ik ja, maar die bedoel je niet (maak ik op uit je verhaal)
Nu ga ik er uiteraard vanuit dat je de "standaard" led's zult gebruiken die overal aangeboden worden, blauw is sowieso niet mee te tellen.
Als we het nu over die led-tl balken zouden hebben zeg ik ja, maar die bedoel je niet (maak ik op uit je verhaal)
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
hallo
Het gaat om gewone ledverlichting op 12 volt
De verlichting is puur voor de sier in de avonduren als het donkerder is in de woonkamer.
Dus als ik het goed beschrijf kan ik ook het gewone licht s`morgens om
8.00 uur aan laten gaan tot 20.00 uur sàvonds en dan overgaan op ledverlichting en dit
2 uur laten branden zonder dat de vissen en de planten daar schade van onder vinden.
gr. Kobin
Het gaat om gewone ledverlichting op 12 volt
De verlichting is puur voor de sier in de avonduren als het donkerder is in de woonkamer.
Dus als ik het goed beschrijf kan ik ook het gewone licht s`morgens om
8.00 uur aan laten gaan tot 20.00 uur sàvonds en dan overgaan op ledverlichting en dit
2 uur laten branden zonder dat de vissen en de planten daar schade van onder vinden.
gr. Kobin
Yeps, helemaal correct....zo vang je zelfs nog iets op van de overgangsschok die het aan of uit gaan van het licht veroorzaakt.
Wel 1 kanttekening aan je verhaal, je vissen en planten komen uiteraard niet zo mooi uit als met je TL verlichting aan.
Wel 1 kanttekening aan je verhaal, je vissen en planten komen uiteraard niet zo mooi uit als met je TL verlichting aan.
Hallo
heren bedankt voor je reacties hier heb ik wat aan.
gr. Kobin
heren bedankt voor je reacties hier heb ik wat aan.
gr. Kobin
Graag gedaan hoor, daar is het forum voor he