schommelende verwarming
schommelende verwarming
Hoi allemaal,
ik heb 3 weekjes terug een verwarmingselement gekocht, maar hij blijft maar schommelen.
hij staat ingesteld op 25 graden maar dat is hij zelden. soms is het zelf 21! denk niet dat dit heel goed is voor de visjes? ik heb hem tegenover de pomp hangen. had ergens gelezen dat dit goed was.
ik heb 3 weekjes terug een verwarmingselement gekocht, maar hij blijft maar schommelen.
hij staat ingesteld op 25 graden maar dat is hij zelden. soms is het zelf 21! denk niet dat dit heel goed is voor de visjes? ik heb hem tegenover de pomp hangen. had ergens gelezen dat dit goed was.
Hallo 
Re: schommelende verwarming
dat is idd niet goed voor je vissen. zo kunnen ze nooit aan je temperatuur gaan wennen waarop het moet blijven.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
ja ik denk gewoon terug naar de winkel gaan en vragen wat het probleem is of anders vragen of je het mag omruilen. anders een nieuwe kopen.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Heb je een houtkachel thuis? Bij mij varieert de temperatuur ook wel eens van 25 naar 28. Het is niet goed, maar soms is het gewoon te warm in huis.
Het zou ook kunnen dat als je aquarium dicht bij een centrale verwarming hebt staan de temperatuur omhoog gaat zodra de verwarming aanslaat.
Het zou ook kunnen dat je een te groot aquarium hebt voor je verwarmingselement, ben je dat al nagegaan?
Ik hang altijd de verwarmingselementen dichtbij de pompinlaat, zodat de pomp het verwarmde water rondpompt. Dit doet een ingebouwde binnenfilter met verwarming namelijk ook.
Het zou ook kunnen dat als je aquarium dicht bij een centrale verwarming hebt staan de temperatuur omhoog gaat zodra de verwarming aanslaat.
Het zou ook kunnen dat je een te groot aquarium hebt voor je verwarmingselement, ben je dat al nagegaan?
Ik hang altijd de verwarmingselementen dichtbij de pompinlaat, zodat de pomp het verwarmde water rondpompt. Dit doet een ingebouwde binnenfilter met verwarming namelijk ook.
Ik zal hem nog wat dichter bij de filter plaatsen, hij staat in mijn slaapkamer waar helemaal GEEN verwarming is brrr... misschien isd at het wel. hij is niet te groot/te klein voor mijn bak. daar had ik nog goed op gelet. Ik had namelijk eerst een te kleine en die heb ik terug gebracht. ik verplaats hem ff en dan afwachten 
misschien een beetje domme vraag, waar gaat het water eigenlijk de pomp in?
misschien een beetje domme vraag, waar gaat het water eigenlijk de pomp in?
Hallo 
dan heb je waarschijnlijk een ingebouwd filter,
als het goed is zit er een roostertje vlak onder het wateroppervlak.
dat is je filter inlaat
als het goed is zit er een roostertje vlak onder het wateroppervlak.
dat is je filter inlaat
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
Doe je snachts je pomp dan ook uit? Ik doe dat namelijk wel, anders kan ik niet slapen:$
Daar kan het ook van komen, dan scheelt de temperatuur ook 2-3 graden.
Meestal zitten er inhammetjes in je filter. daar komt het water naar binnen. Als je hem daarnaast zou hangen zou je al iets opschieten;)
Daar kan het ook van komen, dan scheelt de temperatuur ook 2-3 graden.
Meestal zitten er inhammetjes in je filter. daar komt het water naar binnen. Als je hem daarnaast zou hangen zou je al iets opschieten;)
lijkt mij niet zo`n goed idee, je pomp s`nachts uit doen,
zo gaat volgens mij je hele bacterie cultuur naar de knoppen.
maar correct me if I`m wrong
groetjes Mar
een schommeling van 2-3 graden is niks mis mee hoor, dat gebeurt in de natuur ook. (regenwater is kouder) je kan proberen om hem wat hoger te zetten, bij mij staat hij op 27 en het water is maar 24. de meters op de thermometer kloppen niet echt altijd.
en domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
en domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
Oke bedankt allemaal.
ik zet mijn pomp ´s nachts niet uit, hij maakt niet zo heel veel geluid (vergeleken met die van mijn zusje
)
dan zal ik de temperatuur ietwat hoger zetten 26/27 en in de zomer misschien weer wat lager, want dan is het juist SNIK heet in mijn kamer haha
ik zet mijn pomp ´s nachts niet uit, hij maakt niet zo heel veel geluid (vergeleken met die van mijn zusje
dan zal ik de temperatuur ietwat hoger zetten 26/27 en in de zomer misschien weer wat lager, want dan is het juist SNIK heet in mijn kamer haha
Hallo 
Haha okee.. Blij je geholpen te hebben. Ik doe het trouwens ook niet meer, mijn pomp uitzetten.
Het ligt waarschijnlijk aan de kamertemperatuur ja;)
Het ligt waarschijnlijk aan de kamertemperatuur ja;)
Is zeker geen goed idee, een uurtje ofzo tijdens het voeren is helemaal geen probleem maar de hele nacht uit is niet best nee.Marja schreef:lijkt mij niet zo`n goed idee, je pomp s`nachts uit doen,
Of ze dood gaan durf ik eigenlijk ook niet direct te zeggen aangezien de baccies wel in het water blijven, verse "voeding" krijgen ze in ieder geval niet.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
de stroming geeft zuurstof aan de baccies.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
Dan heb je dus grote kans dat je ze om zeep helpt als je de pomp een uurtje of 8 uit laat elke nacht.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.