Hoi mensen, ik heb een rio180 en met kienhout en wat rotsjes en redelijk beplant. heb weinig ervaring met aquariums en zou graag wat advies aanhoren van jullie.
de volgende vissen zou ik graag samen zien zwemmen in m'n rio 180.
- 10/14 roodkopzalmen'
- koppeltje kersenbuiken (weten jullie nog meer koppel soorten?)
- apistogramma (weet alleen niet hoeveel ik hiervan moet nemen en wat hun karakter eigenschappen is)
- een aantal algeneters die niet groter worden dan +/-6cm
- 1 garnaaltje roodwitte (ben bang ze kindjes maken)
- en wat slakken die rommel opruimen, liefst slakken die klein blijven, 1cm2 ongeveer..
- galaxy rasbora (weet neit hoeveel ik ervan moet/kan nemen)
- 5 corydoras sterbai (kunnen deze wel gehouden worden met een bodem van grind?)
hopelijk wil dit allemaal samen..
kan deze samenstelling samen?
Re: kan deze samenstelling samen?
Ik zou geen kersenbuiken en apisto's samen houden... als je een leuk ander koppel wilt van enig formaat kan je bijvoorbeeld ook sleutelgatcichliden of een laetacara soort doen...
slakken zijn erg slechte opruimers... elk dier is een slechte opruimer want wat er in gaat poepen ze ook weer uit.
en hun eigen poep eten ze echt niet. (soms proberen ze het wel....meerdere keren.... maar meestal komt het er dan gauw weer uit)
garnalen met cichliden is ook geen goed idee... cichliden lusten wel een garnaaltje op z'n tijd.
corydoras kan met grind zolang het geen scherp grind is.
verder niet zoveel mis mee voor zover ik kan zien, heb niet naar mogelijke verschillen in waterwaarden gekeken, dus misschien zit daar ook nog wel wat schuring...
slakken zijn erg slechte opruimers... elk dier is een slechte opruimer want wat er in gaat poepen ze ook weer uit.
en hun eigen poep eten ze echt niet. (soms proberen ze het wel....meerdere keren.... maar meestal komt het er dan gauw weer uit)
garnalen met cichliden is ook geen goed idee... cichliden lusten wel een garnaaltje op z'n tijd.
corydoras kan met grind zolang het geen scherp grind is.
verder niet zoveel mis mee voor zover ik kan zien, heb niet naar mogelijke verschillen in waterwaarden gekeken, dus misschien zit daar ook nog wel wat schuring...
Re: kan deze samenstelling samen?
weet iemand ook een koppeltje die niet groter worden dn 5cm?
verder wil ik graag galaxy rasbora schooltje, en een tetra of zalm schooltje erbij... ben nog aan het kijken,,,
een paar klein blijvende algeneters heb ik nog niet gevonden.
verder wil ik graag galaxy rasbora schooltje, en een tetra of zalm schooltje erbij... ben nog aan het kijken,,,
een paar klein blijvende algeneters heb ik nog niet gevonden.