[quote=""Handboek aquariumplanten";l Christel Kasselmann"]Het is een snelgroeiende, zich productief vermeerderende soort, die binnen eeen paar weken een dichte ca. 5-7cm hoge ‘zode’ vormt.[/quote]
Ik heb deze planten dus eind december in mijn aquarium gezet, op schoon zand weliswaar, maar dat bevat nu toch duidelijke "vlekken" van opzij gezien. ook heb ik de eerste 3 maanden ProFito van EasyLife gebruikt. Echter heb ik van deze plant nog geen enkele uitloper gehad, ook de groei gaat zeer matig. Ik ben eht wel een beetje zat dat de plant zo weinig aan de ervaringen voldoet, dus wat is de oplossing hierop? Zou het kunnen dat het beter gaat als ik wat klei of ijzer bij de wortels doe? Ik was namelijk sowieso van plan voedingsbolletjes te maken (lateriet, dus ijzerhoudende klei, met misschien een beetje ProFito erdoor) voor mijn Cryptocoryne, tijgerlotus, en de Echinodorus "Red Diamond" die ik woensdag krijg. Dus dat zou mij wel goed uitkomen. Maar het zou ook wat anders kunnen zijn?de database van aquaplantsexchange.nl schreef:Vermeerdering: vermeedert zich heel erg snel via uitlopers. In korte tijd krijg je een volledig tapijtje.
...
Ervaring: Zeer snel groeiende plant in mijn aquarium, geen eisen, in 3 maanden tijd had ik een ondoordringbaar tapijt. Door de vele wortels kon ik niet meer tussen de planten. Heb toen alles moeten uithalen en met veel moeite ontwart.
Ik hoop dat iemand de gouden tip heeft...